Sylwia M
Sylwia M
- Przedmioty:
Język angielski - Szkoła Wyższa
- Doświadczenie: Ponad 10 lat
- Wykszałcenie: Wyższe, USA, University of Phoenix
- Zajęcia prowadzę: Warszawa Śródmieście, Pracuję zdalnie (internet/telefon)
- Wynagrodzenie: od 70 zł za godzinę
- Potwierdzony adres kontaktowy email
- Informacje o wykształceniu
- Odpowiedzi na pytania
- Sprecyzowany przedmiot korepetycji
- Zdjęcie profilowe
Dlaczego jestem jedną z najlepszych korepetytorek? Nie tylko znam zasady gramatyki i kładę nacisk na mówienie (na co nie ma czasu w szkole) - znam zasady pisowni i wymowy angielskiej, jakich uczy się nejtiwów. Np. umiem wytłumaczyć, dlaczego ten sam dwuznak (np. "ea", "ou") czyta się na kilka sposobów. Na każdej lekcji znajdziecie też Państwo ciekawostkę o języku, która pomoże nim się lepiej posługiwać na co dzień. Co wolno, a czego nie wolno w szkolnym wypracowaniu? Co przejdzie w mowie potocznej? Jak przeklinać, żeby zamiast "cholery" nie wyszło nam "prześcieradło"? Dlaczego niepoprawnie wymówione "it" angielskojęzyczni słyszą jak ''jeść"? Jakim cudem ich dzieci nauczą się w szkole czytać i pisać? Samą metodą globalną (powtórz po mnie, przepisz do zeszytu)? Jeśli nie, to jakimi posługują się regułami? Dlaczego interpunkcja w angielskim jest inna? Znajdziecie u mnie odpowiedź na te i inne pytania. Jestem absolwentką amerykańskiej uczelni i nauczycielką języka angielskiego jako obcego. Ponad 20 lat mieszkam w Stanach. Pomogę w konwersacjach (poprawnej budowie zdań i wymowie, zapamiętywaniu słówek), unikaniu typowo polskich, błędnych konstrukcji językowych (np. kiedy użyć który czas? które słowo?), w gramatyce, przygotowaniach do egzaminów (ósmoklasity, matura z rozszerzonym angielskim, TOEFL). Dla zainteresowanych: pomogę w pisaniu wypracowań (i stosowaniu poprawnej interpunkcji, która różni się od polskiej!). Podaj temat, problem, zadanie - spróbuję pomóc jak najlepiej, bo uczenie to to, co robię najlepiej ;-) Poza pieczeniem. Pozdrawiam serdecznie!
Przedmioty:
Język angielski ·
- Szkoła Wyższa
Pytania i odpowiedzi
-
Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.
Nauka pisania amerykańskich studentów na amerykańskich uczelniach wyższych.
Nauka czytania i pisania dzieci w wieku szkolnym (od lat 6), zarówno metodą globalną jak i rozpoznawania i składania głosek.
Nauka języka angielskiego jako obcego polskich maturzystów.
Nauka języka angielskiego jako obcego osób dorosłych.
Tłumaczenia stron internetowych. -
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Lubię widzieć efekty wspólnej pracy, choćby najmniejsze (np. zapamiętanie wymowy mylącego się dotąd słowa.) Lubię także, gdy uczeń zadaje pytania, podaje propozycje tematów lekcji, kiedy uczeń nie boi się głośno powiedzieć o swoich potrzebach.
-
Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?
Doświadczenie: przede wszystkim wieloletnie nauczanie języka angielskiego nejtiwów (Amerykanów), nie tylko Polaków. Innym plusem jest to, że moje dzieci uczą się w szkołach angielskojęzycznych, dzięki czemu mam wgląd w najnowsze metody nauczania języka angielskiego. Z wielu z nich, chociaż przeznaczonych dla naitive speakerów, korzystam przy nauczaniu zasad zapisu i wymowy angielskich słówek pracując z Polakami. Oczywiście dostosowuję te metody czytania i rozumienia ze słuchu do naszych, polskich możliwości i do potrzeb polskiego ucznia.
-
Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.
Po siedmiu latach studiowania anglistyki (zarówno na uczelniach polskich jak i amerykańskich) nadal uważam, że w przypadku wykładowcy/nauczyciela języka obcego należy uczyć się i szlifować go całe życie. Dlatego, oprócz bacznego przysłuchiwania się mowie nejtiwów wokół mnie i porównywania jej z tym językiem, jaki uważa się za "ogólnie przyjęty", inwestuję w nowości językowe (słowniki, podręczniki itp.), a także czytam najnowsze publikacje naukowe o języku angielskim - nie tylko dla odświeżenia spojrzenia na język jako taki, ale przede wszystkim po to, aby lepiej uczyć.
-
Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?
Moją najmocniejszą stroną jest dostosowanie się do zainteresowań ucznia, do jego życzeń. Jeśli sytuacja tego wymaga, zmieniam strategię - na korzyść ucznia. Potrafię nauczyć rzeczy trudne w prosty, często i zabawny sposób. Lubię pokazywać uczniowi, co już wie, a potem korzystać z tej wiedzy, aby wprowadzać i tłumaczyć zagadnienia trudniejsze.
-
Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.
Dlaczego jestem lepsza od innych nauczycieli? Dlatego, że non-stop mam kontakt z żywym językiem. Przede wszystkim mam dostęp do języka angielskiego jaki poznają dzieci native speakerów, czyli patrzę na niego przez pryzmat konkretnych reguł wymowy i zapisu. Wiele z nich można z powodzeniem wprowadzać u uczniów języka angielskiego jako obcego. Pomaga to w prawidłowej wymowie poznanych słówek, których wymowa ciągle się myli i przydaje się w poznawaniu nowych słówek, czyli w poprawnej mowie i czytaniu, a także rozumieniu ze słuchu.