Polityka prywatności

Data ostatniej modyfikacji: luty 2024 r.

Niniejsza Polityka prywatności określa sposób, w jaki Burda Media Home Sp. z.o.o. (Burda, my) wykorzystuje dane osobowe zbierane podczas korzystania z naszych Serwisów (tj. www.niania.pl, www.pomocedomowe.pl, www.opiekaseniora.pl, www.opiekazwierzat.pl oraz www.korepetycje.edu.pl, www.remontuj.pl, które są częścią platformy Pomocni.pl), a także podczas korzystania z naszych usług.

Dokładamy wszelkich starań, aby chronić prywatność osób korzystających z naszych serwisów i aplikacji, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Aby przejść do wybranej sekcji, należy kliknąć jeden z poniższych odnośników:

Kim jesteśmy?

Administratorem Twoich danych osobowych jest Burda Media Home Sp. z.o.o., ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa.

Jak się z nami skontaktować?

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące niniejszej Polityki prywatności lub chcesz skorzystać z przysługujących Ci praw skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych drogą mailową: iod@burdamedia.pl (w tytule wskazując nazwę serwisu) lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Burda Media Home Sp. z.o.o., ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa

Inspektorem Ochrony Danych jest Dorota Hofman.

Jakie dane osobowe przetwarzamy, w jakich celach i na jakiej podstawie prawnej?

Dane osobowe to informacje, które samodzielnie lub w powiązaniu z innymi informacjami pozwalają ustalić Twoją tożsamość (tj. imię i nazwisko, adres email, adres, wizerunek, ale też określone dane dotyczące Twojej aktywności online).

Przetwarzamy Twoje dane osobowe przede wszystkim w celu świadczenia usług, w celu organizacji i przeprowadzenia konkursów oraz w celach marketingowych.

Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane osobowe, w odniesieniu do konkretnego celu przetwarzania danych.

Usługi niewymagające logowania

Przetwarzamy dane osobowe w celu świadczenia usług niewymagających zalogowania. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, zgodnie z regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Założenie konta i uwierzytelnianie

Przetwarzamy dane osobowe w celu umożliwienia założenia konta i uwierzytelniania w nim.

W niektórych z naszych serwisów i aplikacji umożliwiamy rejestrację konta i logowanie z wykorzystaniem Twojego konta Facebook i konta Google. Jeżeli zdecydujesz się zarejestrować lub zalogować przy pomocy tej funkcjonalności otrzymamy Twoje dane osobowe podane w koncie Facebook: imię, nazwisko, Facebook ID oraz informacje dot. autoryzacji w koncie Facebook. W zależności od Twoich ustawień prywatności konta Facebook i wyrażonych zezwoleń na wykorzystanie danych przez nasz serwis lub aplikację możemy otrzymać także takie dane jak Twoje zdjęcie profilowe, adres e-mail, wiek, płeć. Zasady dot. wykorzystywania danych osobowych przez Facebook znajdziesz pod linkiem, Natomiast więcej informacji w zakresie logowania się za pośrednictwem konta Google znajdziesz pod linkiem.

Podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, zgodnie z regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Usługi dla użytkowników zalogowanych (w tym Konto użytkownika)

Przetwarzamy dane osobowe w celu świadczenia usług dla użytkowników zalogowanych. Podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Zakupy i płatności

Przetwarzamy dane osobowe w celu zawarcia i zrealizowania umów zakupu usług (w szczególności zakup usług subskrypcyjnych: Konto Premium, Aktywna Niania, Praca od Zaraz), w tym obsługi płatności.

Podstawą przetwarzania jest podjęcie działań przed zawarciem umowy, wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz realizacja obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Zwiększenie Twojej wiarygodności i zaufania do Ciebie w Serwisach

Prowadzone przez nas Serwisy w dużej mierze opierają się na wzajemnym zaufaniu naszych Użytkowników. Jeżeli jesteś Użytkownikiem poszukującym zleceń i zechcesz zwiększyć swoją wiarygodność i zaufanie innych Użytkowników do Ciebie w Serwisach możesz skorzystać z usług potwierdzenia przez nas wprowadzonych przez Ciebie danych, w szczególności Twojej tożsamości, numeru telefonu lub potwierdzenia Twoich referencji. Będziemy przetwarzać Twoje dane w celu potwierdzenia podanych przez Ciebie danych oraz potwierdzenia referencji.

Po potwierdzeniu Twoich danych lub referencji na Twoim Profilu opublikowane zostanie oznaczenie: Potwierdzona tożsamość, Potwierdzony telefon, Potwierdzone referencje. Oznaczenie to będzie widoczne dla wszystkich Użytkowników Serwisu, w tym Użytkowników niezalogowanych.

Podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Jeżeli Użytkownik za pośrednictwem naszego Serwisu przesłał Ci prośbę o wystawienie referencji

Prośba o wystawienie referencji zawiera wskazanie Użytkownika, który podał Twoje dane. Dla potwierdzenia wystawionych przez Ciebie referencji skontaktujemy się z Tobą.

W tych celach przetwarzamy Twoje dane osobowe podane przez Użytkownika naszego Serwisu tj. Twoje imię, nazwisko, adres email oraz numer telefonu, a także dane, jakie zdecydujesz się podać w wystawionej przez Ciebie referencji. Po potwierdzeniu referencji na publicznie dostępnym Profilu Użytkownika zamieszczona zostanie treść udzielonych przez Ciebie referencji oraz imię i pierwsza litera Twojego nazwiska.

Podstawa przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na potwierdzeniu wystawionych przez Ciebie referencji i świadczeniu usług zwiększających wiarygodność i zaufanie na rzecz Użytkowników zgodnie z regulaminem.

Konkursy i loterie

Jeżeli zdecydujesz się wziąć udział w konkursie lub loterii Twoje dane zawarte w zgłoszeniu, a w przypadku wygranej również dodatkowe dane niezbędne do dostarczenia nagrody i spełnienia obowiązków podatkowych, będą przetwarzane przez nas zgodnie z regulaminem konkursu lub loterii, w następujących celach:

  • realizacji, rozstrzygnięcia konkursu lub loterii, wyłonienia zwycięzcy, dostarczenia nagród, publikacji danych osobowych laureatów w zakresie imienia, pierwszej litery nazwiska oraz miejscowości oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  • w przypadku wygranej w konkursie i otrzymania nagrody w celach realizacji obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Działania marketingowe

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu wyświetlania Ci reklam dotyczących naszych usług. Reklamy te mogą być niezwiązane z Twoimi preferencjami, dopasowane do tematyki strony lub dopasowane do Twoich preferencji i zainteresowań z wykorzystaniem profilowania (np. na podstawie danych dotyczących Twojej aktywności w serwisach).

My oraz nasi dostawcy reklamowi będziemy dopasowywać wyświetlane reklamy do Twoich zainteresowań oraz docierać do Ciebie z reklamami po opuszczeniu strony wykorzystując w tym celu dane zebrane podczas przeglądania przez Ciebie stron internetowych (w tym naszych stron). Dane osobowe w tym celu są przetwarzane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W związku z monitorowaniem skuteczności prowadzonych kampanii wykorzystujemy pewne informacje, w tym identyfikatory stanowiące dane osobowe oraz informacje o Twojej interakcji z konkretną reklamą (tj. informacje o wyświetleniu reklamy, kliknięciu w reklamę, poruszaniu się pomiędzy naszymi domenami itp.). Podstawą ich przetwarzania we wskazanym celu jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Tak jak wskazaliśmy powyżej dostarczając Ci reklamy możemy wykorzystywać profilowanie.

Co to jest?

To jest automatyczne przetwarzanie danych w ramach, którego dokonujemy analizy zebranych danych osobowych i na ich podstawie staramy się prognozować jakie treści czy usługi mogą Cię zainteresować albo odpowiadają Twoim preferencjom.

Jak to działa w praktyce?

W praktyce w ramach profilowania analizujemy różne informacje np. historię Twoich wyszukiwań i innych aktywności na stronie, historię zamówień, etap korzystania z naszych usług na jakim jesteś, informacje podane w Twoim profilu i w odpowiednim momencie postaramy się przedstawić Ci ofertę lub reklamę dopasowaną do tej analizy, np. ofertę usług w Twojej okolicy, czy przypomnimy, że masz niezakończony proces zakupowy. Zbieranie danych i ich analiza nie jest taka prosta, dlatego wykorzystujemy w tym celu specjalne aplikacje dostarczane przez podmioty trzecie. Zależy nam też żeby docierać do Ciebie z reklamami także poza naszą stroną internetową. W tym celu też korzystamy z dostawców reklamowych, którzy wyświetlają Ci nasze reklamy na innych stronach w internecie, w tym na portalach społecznościowych.

Co to oznacza dla Ciebie?

Dla Ciebie oznacza to, że zbieramy i analizujemy Twoje dane w celach marketingowych tak, aby przedstawiać Ci reklamy i oferty, które mogą Cię zainteresować, wydać Ci się atrakcyjne. Nie stosujemy daleko idącego profilowania, które mogłoby wywierać na Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływać. W każdym momencie możesz wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych w celach marketingowych (więcej o tym znajdziesz w sekcji Jakie prawa Ci przysługują? poniżej)

Czy możemy to robić?

Tak. Profilowanie na podstawie uzasadnionego interesu jest dozwolone przepisami. Przeprowadziliśmy tzw. test równowagi, którego celem jest ocena czy w konkretnych okolicznościach prawa i wolności osób nie przeważają nad naszym uzasadnionym interesem. Ten test potwierdził, że możemy przetwarzać dane w opisany powyżej sposób z uwagi na:

  • W sposób przejrzysty informujemy użytkowników o stosowaniu profilowania i o jego skutkach
  • Nie stosujemy daleko idącego profilowania, które mogłoby wywierać skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływać na osoby
  • Osoba, w każdym momencie może wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingowych, w tym profilowania. Informujemy jak to zrobić
  • Korzystamy ze sprawdzonych dostawców i stosujemy się do rynkowych dobrych praktyk
  • Profilowane wiadomości marketingowe kanałem email, sms, push wysyłamy tylko, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Newsletter oraz dostarczanie wiadomości o naszych produktach, usługach i promocjach przez email, SMS, push

Przetwarzamy Twoje dane w celu dostarczenia Ci newslettera oraz wiadomości email, SMS lub push zawierających informacje o ciekawych promocjach, produktach lub usługach dotyczących nas, innych podmiotów z Grupy Burda lub naszych kontrahentów.

Dostarczane ci wiadomości mogą być dopasowane do Twoich preferencji i zainteresowań z wykorzystaniem profilowania (opisane dokładnie wyżej).

Opisane wiadomości wysyłamy Ci tylko jeżeli wyrazisz na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody Twoje dane osobowe będą przekazane i przetwarzane przez podmioty z Grupy Burda we wskazanych wyżej celach.

Prowadzenie statystyk, analiza ruchu na stronach, udoskonalenie usług, poprawa komfortu korzystania oraz zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego i usuwanie błędów

W tych celach przetwarzamy Twoje dane osobowe obejmujące w szczególności adres IP, informacje dotyczące systemu operacyjnego, przeglądarki, preferencje językowe, unikalnego ID oraz ID urządzenia, a także informacje dotyczące Twojej aktywności w Serwisach.

Podstawą przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Zapobieganie nadużyciom

Przetwarzamy Twoje dane osobowe obejmujące w szczególności adres IP, informacje dotyczące systemu operacyjnego, przeglądarki, preferencje językowe, unikalnego ID oraz ID urządzenia, dane osobowe podane w Koncie oraz komunikacji z nami, a także informacje dotyczące Twojej aktywności w Serwisach oraz informacje przekazywane nam przez innych Użytkowników Serwisów oraz uprawnione organy w celu zapobiegania nadużyciom, działaniom niezgodnym z regulaminem oraz działaniom godzącym w społeczność naszych Serwisów.

Podstawą przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Portale społecznościowe

Prowadzimy strony, profile i kanały na portalach społecznościowych, tj. Facebook, Youtube, Instagram, TikTok, Twitter w celu promowaniu działalności podmiotów z Grupy Burda, informowaniu o promocjach, produktach lub usługach, komunikacji z użytkownikami, prowadzenia statystyk dot. korzystania z naszych stron na portalach społecznościowych. W tych celach przetwarzamy dane osobowe użytkowników tych portali w zakresie, w jakim użytkownicy dokonują aktywności na profilach i kanałach Burda zgodnie z regulaminami wskazanych portali. Przetwarzane w tym celu dane osobowe obejmują w szczególności: nicki, loginy, zdjęcie profilowe, imiona i nazwiska osób lubiących lub obserwujących strony, profile lub subskrybujących nasze kanały, a także dane zawarte w zamieszczanych przez użytkowników postach, komentarzach, recenzjach, dane dotyczące reakcji i innych aktywności użytkowników oraz inne dane publikowane przez użytkowników na stronach, profilach i kanałach na portalach społecznościach prowadzonych przez podmioty z Grupy Burda.

Podstawą przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Informujemy, że w odniesieniu do przetwarzania danych w ramach prowadzonych przez nas stron na portalu społecznościowym Facebook na potrzeby statystyk razem z Facebook Ireland działamy jako współadministratorzy Twoich danych. Uzgodnienia dotyczące współadministrowania znajdziesz na stronie https://www.facebook.com/legal/controller_addendum

Korzystanie przez nas z produktów Facebook odbywa się zgodnie z postanowieniami regulaminu Facebook. Więcej informacji o statystykach stron znajdziesz na stronie https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum

Więcej informacji o sposobie przetwarzania danych osobowych przez Facebook Ireland, podstawie prawnej oraz sposobach egzekwowania praw osób, których dane dotyczą, wobec Facebook Ireland można znaleźć w Zasadach dotyczących danych Facebook Ireland pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy

Przyciski i wtyczki portali społecznościowych

Zamieszczając na naszych stronach internetowych przyciski i wtyczki portali społecznościowych (tj. Facebook) dajemy operatorom tych portali sposobność do zbierania danych osobowych użytkowników naszych stron i ich dalszego przetwarzania w określonych przez tych operatorów celach. Czynimy to w dwojaki sposób:

  • Odsyłamy Cię za pomocą przycisku na stronę internetową odpowiedniego portalu społecznościowego, na której możesz polubić lub obserwować nasz fanpage, jak również polecić go swoim znajomym; Twoja aktywność na stronach zawierających przyciski i wtyczki oraz portalach społecznościowych jest śledzona przez operatorów tych portali, a zebrane w ten sposób dane są przez nich wykorzystywane m.in. do celów marketingu i statystycznych; dotyczy to użytkowników naszych stron będących jednocześnie subskrybentami usług portali społecznościowych;
  • Twoja aktywność na stronach zawierających przyciski i wtyczki jest śledzona przez operatorów tych portali, w szczególności w celach statystycznych i sprawdzenia czy jesteś zalogowanym użytkownikiem tego portalu oraz umożliwienia świadczenia usług za pomocą wtyczek np. logowania się za pomocą konta na portalu społecznościowym; dotyczy to wszystkich użytkowników naszych stron bez względu na to, czy są subskrybentami usług portali społecznościowych.

Celem zamieszczenia przez nas na stronach internetowych przycisków i wtyczek portali społecznościowych jest zwiększenie atrakcyjności tych stron oraz umożliwienie Ci zamieszczania komentarzy na naszych stronach i dzielenia się interesującymi Cię treściami z innymi. Przetwarzamy i umożliwiamy portalom społecznościowym dostęp do wskazanych danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Szczegóły przetwarzania Twoich danych osobowych oraz sposób realizowania Twoich praw w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez portal społecznościowy zostały opisane w polityce prywatności danego portalu. Polityka prywatności portalu Facebook znajduje się pod adresem: https://pl-pl.facebook.com/policy

Wydarzenia

Jeżeli decydujesz się wziąć udział w organizowanych przez nas wydarzeniach będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w szczególności imię, nazwisko, dane kontaktowe (a w przypadkach uzasadnionych charakterem imprezy także wiek) w celu zorganizowania wydarzenia, umożliwienia Ci wzięcia w nim udziału i zapewnienia bezpieczeństwa na podstawie na podstawie naszego uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Rejestrujemy przebieg organizowanych przez nas wydarzeń. Jeżeli decydujesz się uczestniczyć w organizowanym przez nas wydarzeniu, Twoje dane osobowe, w szczególności obejmujące wizerunek zarejestrowany w trakcie wydarzenia będą przetwarzane w celu prowadzenia transmisji, przygotowania fotorelacji, rejestracji przebiegu wydarzenia, a także wykorzystania utrwalonych materiałów w celach promocyjnych i ich publicznym udostępnieniu na podstawie naszego uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Rozpatrywanie skarg i wniosków, odpowiedzi na pytania

W tym celu przetwarzamy Twoje dane osobowe zawarte w skardze, wniosku lub pytaniu, w tym przesłane za pomocą chatbota, LiveChat, wiadomości na portalu społecznościowym czy za pomocą formularza dostępnego w naszym Centrum Pomocy https://pomoc.pomocni.pl/hc/pl. Przetwarzamy w tym celu także dane dotyczące korzystania z naszych serwisów lub aplikacji, dane związane z realizacją zawartej między nami umowy lub inne dane związane ze zgłoszoną skargą, wnioskiem lub pytaniem.

Podstawą przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Przetwarzamy dane osobowe również w związku ze zgłoszeniami dotyczącymi treści nielegalnych lub treści niezgodnych z regulaminami niektórych naszych serwisów (przekazanymi nam m.in. za pośrednictwem formularza zgłoszeń) oraz w związku ze skargami na decyzje administratora (wniesionymi m.in. za pośrednictwem formularza skarg). Dodatkowo przetwarzamy Twoje dane osobowe gdy ustalimy, że publikujesz treści nielegalne lub treści niezgodne z regulaminami niektórych naszych serwisów oraz gdy dokonujesz częstych, oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg.

Podstawą przetwarzania jest realizacja obowiązków wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o usługach cyfrowych) (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Ustalenie, dochodzenie i egzekucja roszczeń

W przypadku zaistnienia nieporozumień i konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego możemy przetwarzać dane osobowe podane przez Ciebie w koncie, Twoje dane osobowe dotyczące korzystania z naszych serwisów i aplikacji Grupy Burda, innych usług, dane dotyczące sprzedaży oraz inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody.

Podstawą przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?

Działanie naszych serwisów nie byłoby możliwe bez korzystania z zewnętrznych dostawców. Przekazujemy dane osobowe użytkowników naszych serwisów i aplikacji dostawcom usług, z których korzystamy. Dostawcy usług, którym przekazaliśmy dane osobowe podlegają naszym poleceniom co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).

Korzystamy z następujących dostawców usług, będących tzw. podmiotami przetwarzającymi:

  • dostawcy narzędzi do analizy ruchu i aktywności w serwisach i aplikacjach
  • dostawcy narzędzi do zindywidualizowanych kampanii marketingowych
  • dostawcy hostingu i utrzymania serwisów oraz aplikacji
  • dostawcy usług teleinformatycznych oraz usług w zakresie wsparcia i bezpieczeństwa IT
  • dostawcy usług z zakresu obsługi klientów
  • agencje marketingowe
  • biura rachunkowe i księgowe
  • podmioty zajmujące się windykacją należności
  • dostawcy usług archiwizacyjnych oraz niszczenia dokumentów.

Przekazujemy dane do następujących podmiotów, które samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania tzw. administratorzy:

  • banki, operatorzy płatności
  • operatorzy sieci reklamowych dostarczający narzędzia do zindywidualizowanych kampanii remarketingowych
  • kancelarie prawne, audytorzy, doradcy
  • operatorzy pocztowi, firmy kurierskie
  • operatorzy telekomunikacyjni
  • dostawcy reklamowi.

Udostępniamy Twoje dane, gdy taki obowiązek wynika z przepisów obowiązującego prawa, w szczególności na żądanie prokuratury, Policji oraz innych organów państwowych.

Przekazywanie danych

Zasadniczo podmioty, którym przekazujemy dane osobowe mają siedzibę w państwie znajdującym się w Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) lub państwie uznanym za zapewniający adekwatny poziom ochrony danych osobowych. Niektóre z podmiotów, którym przekazujemy dane mają siedziby w krajach znajdujących się poza EOG. Dokładamy należytych starań, aby przekazywanie danych było zgodne z prawem i wdrożone zostały odpowiednie zabezpieczenia. Obejmuje to w szczególności stosowanie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską. W celu uzyskania dodatkowych informacji o przekazywaniu danych lub otrzymania kopii standardowych klauzul umownych skontaktuj się z nami.

Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?

Przetwarzamy Twoje dane osobowe jedynie przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, nie dłużej jednak niż:

  • w przypadku przetwarzania danych w celu realizacji umowy – do wykonania umowy, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z umowy, który zazwyczaj wynosi 3 lub 6 lat, lecz w szczególnych przypadkach przewidzianych prawem może być dłuższy
  • w celu realizacji obowiązków podatkowych i rachunkowych – przez okres wymagany przez te przepisy
  • w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody – do czasu jej cofnięcia
  • w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – nie dłużej niż do czasu uznania przez nas zgłoszonego sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych za skuteczny
  • w przypadku konkursów i loterii – przez czas trwania konkursu, przez okres niezbędny do wydania nagród i rozpatrzenia reklamacji
  • w odniesieniu do zapytań, skarg lub wniosków niezwiązanych z realizacją umowy - Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie lub w celu podjęcia innych działań w związku z otrzymaną od Ciebie wiadomością, nie dłużej jednak niż 2 lata
  • dochodzenie roszczeń – przez okres przedawnienia roszczeń, który zazwyczaj wynosi 3 lub 6 lat, lecz w szczególnych przypadkach przewidzianych prawem może być dłuższy
  • w przypadku danych osobowych przetwarzanych w związku z przesłaniem przez Użytkownika do osoby prośby o referencje i braku udzielenia referencji – przez 30 dni od przesłania prośby.

Jakie prawa Ci przysługują?

Masz prawo do żądania:

  • dostępu do swoich danych osobowych, uzyskania potwierdzenia, czy Twoje dane osobowe są wykorzystywane, uzyskania ich kopii oraz do uzyskania informacji m.in. o: celach wykorzystania, kategoriach danych osobowych, kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, planowanym okresie przechowywania danych osobowych, źródle ich pozyskania przez nas
  • kopii danych osobowych, które nam dostarczyłaś/eś i przekazania jej Tobie lub innemu wskazanemu podmiotowi w powszechnie używanym, możliwym do odczytu komputerowego formacie, jeżeli wykorzystujemy Twoje dane na podstawie zgody lub w celu wykonania umowy
  • sprostowania Twoich danych osobowych, gdy są niekompletne, nieaktualne lub nieprawidłowe
  • usunięcia Twoich wszystkich lub niektórych danych osobowych, jeżeli:
    • wycofałeś zgodę, a nie mamy innej podstawy prawnej wykorzystania tych danych
    • Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były wykorzystywane
    • wniosłeś sprzeciw, który uznaliśmy za zasadny
    • Twoje dane osobowe są wykorzystywane niezgodnie z prawem
  • ograniczenia wykorzystania Twoich danych osobowych, tj. zażądać, żebyśmy zaprzestali ich wykorzystywania; nie dotyczy to jednak przechowywania Twoich danych osobowych, w sytuacjach, gdy:
    • kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych - wówczas ograniczymy ich wykorzystanie na czas potrzebny nam do sprawdzenia prawidłowości Twoich danych
    • kwestionujesz zgodność z prawem wykorzystania przez nas danych osobowych
    • nie potrzebujemy już tych danych, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony jego roszczeń
    • wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych – do czasu podjęcia przez nas decyzji co do zasadności sprzeciwu.

Masz również prawo:

  • wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją wobec przetwarzania Twoich danych osobowych na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w tym profilowania na tej podstawie. Na skutek wniesienia sprzeciwu rozważymy, czy ze względu na Twoją szczególną sytuację ochrona Twoich interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które realizujemy, wykorzystując dane osobowe. Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny, a nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, usuniemy dane, wobec wykorzystania, których wniosłeś sprzeciw
  • wniesienia sprzeciwuwobec przetwarzania Twoich danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego, w tym profilowania
  • cofnięcia wyrażonej zgody na wykorzystywanie danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem ich wykorzystywania na podstawie zgody przed jej cofnięciem
  • do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

W przypadku pytań lub w celu skorzystania z przysługujących praw skontaktuj się z nami. Dane kontaktowe znajdują się w sekcji powyżej Jak się z nami skontaktować?

Jeżeli Twoje żądanie będzie ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne możemy zażądać rozsądnej opłaty za realizację takiego żądania lub odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.

Cookies

Czym są pliki Cookies i inne podobne technologie?

Cookies to małe pliki tekstowe instalowane w Twoim urządzeniu, gdy przeglądasz strony internetowe. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę witryny, z której pochodzą, ich czas przechowywania na urządzeniu końcowym i specjalny numer. Ze względu na cykl życia cookies są: sesyjne (usuwane jednocześnie z zamknięciem przeglądarki internetowej) lub trwałe (usuwane z upływem określonego z góry czasu, niezależnie od zamknięcia przeglądarki internetowej). Ze względu na domenę internetową, od której pochodzą, cookies mogą być: własne – ustawiane przez nasze serwery internetowe albo podmiotów trzecich - ustawiane przez serwery internetowe innych stron. W naszych serwisach i aplikacjach wykorzystywane są także inne podobne technologie jak piksele, wtyczki, tagi, web beacons, fingerprinting, Local Storage. Łącznie technologie te będziemy dalej nazywać cookies.

Zapisujemy na Twoim urządzeniu pliki cookies oraz odczytujemy informacje zawarte w plikach cookies już zapisanych na Twoim urządzeniu, jeżeli wyrazisz na to zgodę. Nie dotyczy to jedynie plików cookies koniecznych do zapewnienia funkcjonowania naszych serwisów, świadczenia Ci usług drogą elektroniczną oraz zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z serwisów i aplikacji.

W jakich celach wykorzystujemy plik cookies?

  • Świadczenie usług na żądanie użytkowników (niezbędne cookies). Używamy własnych plików cookies w celu umożliwienia użytkownikom zalogowania się do serwisów i aplikacji, dostępu do zasobów serwisów i aplikacji przeznaczonych jedynie dla zalogowanych użytkowników, umożliwienia użytkownikom płynnej nawigacji bez konieczności każdorazowego powtarzania procesu uwierzytelniania oraz zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług.
  • Optymalizacja korzystania ze strony lub aplikacji (optymalizacyjne cookies). Używamy własnych plików cookies w celu zapewnienia użytkownikom wygody korzystania z naszych stron lub aplikacji, w tym w celu ograniczania ilości emisji pojawiających się powiadomień (np. o wykorzystywaniu plików cookies). Używamy plików cookies także w celu sprawdzenia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz w celu zapamiętania preferencji użytkowników.
  • Statystyka wyświetleń (analityczne cookies). My oraz inne podmioty świadczące na naszą rzecz usługi analityczne (np. Google Analytics) korzystamy z plików cookies, przechowujemy informacje lub uzyskujemy dostęp do informacji już przechowywanych w urządzeniu za pomocą, którego korzystasz z serwisów w celu liczenia wizyt na naszych stronach i w aplikacjach, ich długości oraz określenia, jakie zasoby były najczęściej wyświetlane lub wykorzystywane. Zbierane w ten sposób informacje pozwalają nam analizować wydajność stron oraz aplikacji oraz określać kierunki rozwoju nowych funkcjonalności i usług.
  • Wyświetlanie reklam dopasowanych do preferencji użytkowników (reklamowe cookies). Korzystamy z plików cookies, przechowujemy informacje lub uzyskujemy dostęp do informacji już przechowywanych w urządzeniu za pomocą, którego korzystasz z naszych serwisów w celu prowadzenia zindywidualizowanych kampanii marketingowych naszych produktów i usług oraz produktów i usług naszych klientów reklamowych. Pliki cookies zapamiętują, że dany użytkownik naszej strony odwiedził tę stronę oraz to, jakie aktywności na niej podejmował.

Lista cookies i szczegółowe informacje o cookies wykorzystywanych w naszych serwisach znajduje się poniżej:

Nazwa cookie Trwałość Cel
_CT 365 Przechowuje informacje o wewnętrznym ruchu użytkownika w ramach serwisu.
_TS 365 Przechowuje informacje o kolejności sortowania wątków wiadomości.
last_activity 15 min Przechowuje informacje co ile minut sprawdzić aktywność użytkownika w serwisie.
ss 60 min Przechowuje dane o uwierzytelnianiu.
cookies_closed 2 lata Przechowuje dane o zamknięciu paska z informacjami o cookies.

Cookies i inne technologie śledzące podmiotów trzecich

W naszych serwisach umieszczone są pliki cookies i podobne technologie, w tym pochodzące od naszych dostawców reklamowych. Za pomocą tych plików i innych podobnych technologii zbierane są informacje o aktywności użytkowników, w tym informacje dot. interakcji z konkretną reklamą. Informacje te są przetwarzane w celach marketingowych, statystycznych oraz analitycznych. Umożliwiają one nam oraz naszym dostawcom dotarcie do użytkowników z reklamami po opuszczeniu naszych stron lub aplikacji oraz korzystanie z usług reklamowych innych podmiotów w tym operatorom sieci reklamowych, wyświetlanie użytkownikowi sprofilowanych reklam dopasowanych do ich zainteresowań.

Informacja o celach wykorzystywania cookies podmiotów trzecich i zebranych za ich pomocą danych osobowych są dostępne w politykach na stronach internetowych każdego z podmiotów. Linki do tych polityk są podane poniżej:

Pliki cookies (poza plikami niezbędnymi do świadczenia zamówionych przez użytkownika usług) instalowane są jedynie w razie wyrażenia zgody przez użytkownika.

W jakich sposób zarządzać i usuwać pliki Cookies?

Przez odpowiednią zmianę ustawień przeglądarki możesz usunąć już zapisane pliki cookies (np. łącznie z historią przeglądanych stron i plikami pamięci podręcznej) lub zablokować zapisywanie nowych plików cookies. W zależności od zastosowanych ustawień możesz zablokować lub usunąć wszystkie lub tylko niektóre pliki cookies. Dla przykładu możesz np. blokować zapisywanie plików trwałych lub plików pochodzących z innych witryn jak również usuwać pliki zapisane w pewnym przedziale czasu lub podczas danej sesji. Możesz ponadto wybrać przeglądanie naszej strony w trybie „prywatnym”, które ograniczy zakres danych rejestrowanych przez komputer.

W pasku menu przeglądarki internetowej w sekcji "Pomoc" można znaleźć informacje, jak odrzucić zapisywanie nowych plików cookies, jak usunąć dotychczas zapisane pliki cookies, jak żądać powiadamiania o zapisaniu nowego pliku cookies oraz jak zablokować działanie plików cookies.

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, poza cookies stosujemy również inne podobne technologie, w tym Local Storage (LS). W dane LS są przechowywane przez przeglądarkę długotrwale i nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Dostęp do danych zapisanych w LS ma każdy skrypt, który ładuje się w ramach danej witryny (należący do nas lub naszych dostawców). W odróżnieniu od cookies dane zapisane w LS nie są przesyłane przez przeglądarkę przy każdych odwiedzinach witryny. Technologię LS wykorzystujemy w tych samych celach co cookies. W celu usunięcia danych zawartych w LS, należy przeprowadzić opisaną procedurę usuwania cookies w przeglądarce. Niektóre przeglądarki mogą dodatkowo wymagać potwierdzenia chęci usunięcia danych LS.

Zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia lub ogranicza zapisywanie plików cookies na urządzeniach użytkowników, może spowodować ograniczenia funkcjonalności świadczonych usług. Do podobnych skutków może prowadzić usunięcie zapisanych plików cookies w trakcie świadczenia usługi. Może to powodować brak możliwości zalogowania się lub przerwanie sesji po zalogowaniu.

Pamiętaj, że nawet jeśli nie wyrazisz zgody na użycie plików cookies poza niezbędnymi do świadczenia usług, w Twojej przeglądarce zostanie użyty plik cookie, aby zapamiętać Twoje preferencje.

Powiadomienia Web Push

Powiadomienia Web Push są wysyłane do Twojej przeglądarki internetowej wyłącznie po wyrażeniu przez Ciebie zgody na ich otrzymywanie. W celu wyrażenia zgody na odbieranie powiadomień Web Push powinieneś na komunikacie wysyłanym przez przeglądarkę internetową zaznaczyć opcję „wyświetlaj powiadomienia” lub inną bliskoznaczną odpowiadającą wyrażeniu zgody (np. Tak, jasne).

Zgodę na otrzymywanie powiadomień Web Push możesz w każdej chwili odwołać poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Nie przetwarzamy żadnych Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem z powiadomień Web Push. Jesteś identyfikowany wyłącznie na podstawie informacji, które są przechowywane przez Twoją przeglądarkę internetową, do których my nie ma dostępu.

Aktualizacje Polityki prywatności

Niniejsza Polityka prywatności może być okresowo aktualizowana. Informację o wszelkich istotnych zmianach w naszej Polityce prywatności zamieścimy na stronie, a w górnej części niniejszego dokumentu wskażemy datę ostatniej aktualizacji.