Paulina xxx

Paulina S

  • Przedmioty: Chemia , Fizyka - Szkoła Podstawowa
    Chemia , Fizyka - Gimnazjum
    Chemia , Fizyka i astronomia - Liceum
  • Doświadczenie: 1 rok
  • Wykszałcenie: Wyższe, Akademia Górniczo - Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie
  • Zajęcia prowadzę: Skawina , Pracuję u siebie na miejscu · Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 5 km
  • Wynagrodzenie: od 30 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe
  • Potwierdzona tożsamość Potwierdzona tożsamość

Jestem absolwentką kierunku chemicznego na Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowia, studia magistersko - inżynierskie. Chętnie udzielę korepetycji z chemii i fizyki uczniom szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich. Dogodne godziny i dojazd do ucznia.

Przedmioty: Chemia · Fizyka · - Szkoła Podstawowa
Chemia · Fizyka · - Gimnazjum
Chemia · Fizyka i astronomia · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Korepetycje z chemii i fizyki u gimnazjalistki, przygotowanie do egzaminu szóstoklasisty oraz korepetycje z wymienionych przedmiotów przez Skype. Ogólnie niewiele tego jeszcze jest, można powiedzieć, że dopiero zaczynam, ale potrafię nawiązać kontakt z dziećmi i młodzieżą, co ułatwia mi przystępne przekazanie im wiedzy oraz wytłumaczenie niezrozumiałych kwestii.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Najbardziej cieszy mnie wykorzystywanej wiedzy, którą zdobyłam na różnych szczeblach edukacji, zwłaszcza na studiach na AGH. Bardzo chciałabym, aby taki przedmiot jak fizyka nie był marginalizowany tylko dlatego, że jest trudny. Można w przystępny sposób przekazać wiedzę, z która bezwiednie i tak spotykamy się każdego dnia. Chemia i fizyka to to co nas otacza, niestety w szkołach nauczanie tych przedmiotów wciąż opiera się o wykucie na pamięć kilku regułek, z których nic nie wynika. I to jest smutne.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Poradziłabym najpierw skontaktować się z danym korepetytorem, przedstawić mu swoje oczekiwania oraz zakres materiału, z którego mają być ewentualne lekcje. To bardzo ważne gdyż podstawy programowe na poszczególnych szczeblach edukacji są różne, różne są także podręczniki, z których korzystają uczniowie.

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    Chciałabym znać wykształcenie korepetytora i to jak jemu szła nauka przedmiotów ścisłych gdy ją zaczynał. To ważne, bo przecież te dzieci także w pewnym sensie zaczynają. I chciałabym wiedzieć, że mój korepetytor jest takim samym człowiekiem z krwi i kości i nie wszystko przyszło mu łatwo. Ponadto chciałabym znać techniki, jakie wykorzystuje w pracy z uczniem, możliwość ich wyboru czy zmiany. No i najważniejsze - jakie osiąga efekty.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    Skąd czerpiesz wiedzę? Jakie masz wykształcenie? W jaki sposób pracujesz z uczniami? Czy przygotowujesz własne materiały? Czy można cię zapytać o wszystko i nie wyśmiejesz mnie, bo nie wiem? Czy wytłumaczysz w inny sposób jeśli nie zrozumiem? Czy lubisz to co robisz?

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    Klient powinien mieć dobrze przemyślane oczekiwania względem samego korepetytora jak i efektów, jakie korepetycje dać mają. Powinien wiedzieć, czy startuje w olimpiadzie czy liczy się dla niego tylko opanowanie podstawy programowej i w jakim stopniu.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Potrafię przekazać wiedzę teoretyczną w oparciu o praktyczne przykłady, sama przygotowuję materiały dla uczniów dostosowane odpowiednio do wieku i preferencji ucznia. Moje lekcje to nie tylko sucha, książkowa wiedza, ale także próba rozbudzenia w uczniu prawdziwego zainteresowania wiedzą.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Ile kosztuje lekcja? W jakich godzinach? Czy istnieje możliwość w weekend? Czy przyjedzie pani do mnie? Czy lekcje mogą się odbyć u pani w domu? Czy pomoże mi pani w pracy domowej? Czy wytłumaczy mi pani o co chodzi w tej fizyce? TAK.
    Czy zrobi pani za mnie zadania? NIE. Nie o to w tym chodzi.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Chciałabym, aby moi uczniowie mieli świadomość, że ja też kiedyś byłam w gimnazjum czy liceum i też musiałam się tego wszystkiego nauczyć. Dobrze by było także, aby wiedzieli, że istnieją różne techniki pracy i nauczania i nie każda musi im odpowiadać. Dobrze, aby mówili o tym otwarcie. Chciałabym także, aby nie bali się zadawać pytania, nawet po dziesięć razy o to samo. Ważne, aby w końcu coś zrozumieć i czegoś się nauczyć.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Nie ukrywam, że kwestie finansowe są tutaj istotne, ale nie tylko. Chcę wykorzystywać to, czego się nauczyłam w toku nauki i przekazywać zdobytą wiedzę w sposób CIEKAWY - co w polskich szkołach jest rzadkością. Po prostu to lubię. Miło jest patrzeć, kiedy uczeń zaczyna naprawdę rozumieć nauki ścisłe i ten fakt go cieszy.

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    Trudno to nazwać zleceniem, gdyż była to koleżeńska pomoc. W każdym razie udało mi się przygotować kolegę z chemii do olimpiady gimnazjalnej i doszedł on do jej finału. Sprawa nie była łatwa, ponieważ chodził do szkoły w małej miejscowości, gdzie poziom nauczania nie był zbyt wysoki, nie mówiąc już o indywidualnym podejściu do ucznia.

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Cały czas dokształcam się. Obecnie na własną rękę, ale myślę poważnie nad doktoratem. Póki co zaczytuję się w pismach naukowych i nowinkach technicznych. To ważne, bo kolejne odkrycia naukowców czasem weryfikują dotychczasową wiedzę. Poza tym lubię nowe technologie oraz możliwości, które ze sobą niosą.

  • Opisz ostatnio wykonywany projekt / usługę. Czego dotyczył? Ile kosztował? Jak wiele czasu mu poświęciłeś (poświęciłaś)?

    Przez rok pomagałam uczniowi gimnazjum w przygotowaniu na olimpiadę z chemii. Przerobiliśmy cały materiał, obowiązujący w konkursie. Jego wiedza nie tylko się zwiększyła, ale także usystematyzowała i przerodziła w umiejętności praktyczne. Dzięki temu mógł on dojść do finału i przypuszczam, że będzie z niego naprawdę dobry inżynier.

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    Cena za 60 minut wynosi 30zł - jest to niska stawka, ale nie wynika to z braku moich kompetencji, a z tego, że nie jestem pedagogiem i tak naprawdę dopiero zaczynam, przez co czuję się trochę niepewnie. Mam "na koncie" tylko kilku uczniów, ale na szczęście wszystkim udało się pomóc.

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    Przede wszystkim doradziłabym zastanowienie się nad tym "czy ja aby na pewno umiem i rozumiem to czego chcę uczyć?", bo łatwo jest zostać "po prostu korepetytorem", gorzej z efektywnością przekazywania wiedzy. Człowiek, który chce uczyć innych musi wiedzieć, czego i dlaczego uczy oraz musi znać podstawy programowe, obowiązujące na danym szczeblu kształcenia. Musi też znać samego ucznia, jego możliwości, chęci i oczekiwania.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Myślę, że mam dwie równoważne mocne strony - dużą wiedzę oraz umiejętność i chęć jej przekazania. Oczywiście cały czas pracuję nad tym, by to doskonalić, każda lekcja z uczniem jest dla mnie nowym wyzwaniem i nowym doświadczeniem. Dotyczy to szczególnie tzw. uczniów słabych. Piszę tak zwanych, ponieważ nie lubię tego określenia. Nie ma uczniów słabych, są tylko niezainteresowani. Ale to już pozostaje w mojej gestii.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    Chciałabym mieć więcej pomysłów na kreatywne nauczanie. Wprawdzie jest ich trochę, ale to tak ważna kwestia, że zawsze warto mieć ich więcej. Bardzo też dbam o dobry kontakt ze swoimi uczniami i ich rodzicami - nić porozumienia musi być, inaczej nie dogadamy się. Chciałabym bardziej zadbać o możliwości omawiania z dziećmi i ich opiekunami efektów korepetycji.