Łukasz K

Łukasz K

  • Przedmioty: Język angielski - Szkoła Podstawowa
    Język angielski - Gimnazjum
    Język angielski - Szkoła Wyższa
    Filozofia , Język angielski - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 10 lat
  • Wykszałcenie: Wyższe, Uniwersytet Jagielloński
  • Zajęcia prowadzę: Rzeszów , Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 20 km
  • Wynagrodzenie: od 50 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe
  • Posiada własną stronę internetową Posiada własną stronę internetową

Dla wielu dorosłych uczenie się angielskiego z podręczników i metodami szkolnymi jest irytujące i mało skuteczne. Można to robić inaczej i lepiej. Ze mną.
Przez osobę dorosłą rozumiem każdego, kto sprawnie czyta, pisze i mówi po polsku. Gdy osoba dorosła używa języka, nie myśli o gramatyce. Zna ją, ale operuje raczej słownikiem (zasobem słów, które zna) oraz sposobami funkcjonowania słów. Dlatego Angielski dla dorosłych polega na wspólnym czytaniu i analizowaniu tekstów w języku angielskim. W trakcie lekcji wspólnie tłumaczymy tekst dopasowany do poziomu językowego uczennicy/ucznia według zasady "trochę trudniej, niż byłoby Ci wygodnie". Staram się, by teksty były interesujące. W miarę postępów ucznia/ucennicy coraz większą ilość czasu poświęcamy konwersacjom.
Z każdej lekcji uczniowie wynoszą nowe słownictwo oraz sporo dobrze osadzonych w praktyce informacji o tym, jak słowa funkcjonują w języku.

Przedmioty: Język angielski · - Szkoła Podstawowa
Język angielski · - Gimnazjum
Język angielski · - Szkoła Wyższa
Filozofia · Język angielski · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Regularne lekcje konwersacyjne z doktorantką nauk ścisłych.
    Przygotowywanie nastolatki do egzaminu szóstoklasisty.
    Nauka angielskiego (i innych przedmiotów) z uczniem z ADHD i dysleksją (pracujemy razem od ponad 3 lat)
    Zdalne lekcje (przez Skype) z polskim małżeństwem mieszkającym w Londynie.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Lubię, gdy uczniowie i uczennice mają poczucie, że uczą się ze mną intensywnie.

    Lubię, gdy moi klienci lub ich dzieci robią postępy.

    Lubię słuchać o tym, jak moi klienci mieli niespodziewanie okazję wykorzystać swój angielski w twórzczy i skuteczny sposób.

    Lubię zarabiać na tym, co robię.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Zadaj pytania o motywacje, które kierowały moim potencjalnym nauczycielem, gdy on/ona sam/a uczył/a się angielskiego.

    Nie zatrudniaj nikogo, kto jest gotów pracować za mniej niż 30 złotych za godzinę zegarową. Tacy ludzie powinni pracować za darmo i zdobywać doświadczenie.

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    Nauczyciel angielskiego nie jest koniecznie kimś, kto realizuje program jakiegoś podręcznika lub zbioru podręczników. Ci, którzy tak robią są potrzebni ale w szkołach, nie tam, gdzie liczy się wyłącznie skuteczność nauki. Niestety część z nas, nauczycieli uczy tylko dlatego, że nie ma wyjścia. Takich najlepiej unikać! Dumpingowe, podejrzanie niskie stawki powinny być sygnałem ostrzegawczym!

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    1. Jak długo uczysz angielskiego?
    2. Dlaczego to robisz?
    3. Jaki jest Twój pomysł na uczenie angielskiego?
    4. Co ostatnio przeczytałeś/przeczytałaś po angielsku? Wymień swoje trzy ostatnie anglojęzyczne lektury.
    5. Jak często masz okazję korzystać z języka angielskiego w sytuacjach, w których nie możesz się ratować swoją polszczyzną?

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    1. Czy warto zatrudniać kogoś, kto jest gotów pracować za mniej niż 30 zł/godzinę, a zatem nie jest kompetentny?
    2. Czy jestem w stanie poświęcić samodzielnej pracy przynajmniej 10-15 minut dziennie?
    3. Do czego jest mi potrzebny angielski? Czy będę go używać w mowie, w piśmie? Biernie? Czynnie?

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Mam indywidualne podejście do klienta. Dokładam starań, by moje lekcje były dla klienta interesujące. Buduję swoje zajęcia wokół żywych tekstów, nie wokół podręcznikowej fikcji językowej. Staram się, by materiały, z których korzystam z moimi uczniami były odrobinę powyżej poziomu, na którym czują się komfortowo.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    1. Jak nauczyłeś się angielskiego?
    Odpowiedź: Nauczyłem się na kursach (od podstawówki po Uniwersytet) oraz, przede wszystkim, samodzielną pracą. Zawsze zależało mi na tym, by samodzielnie czytać i pisać po angielsku oraz na możliwości swobodnej rozmowy w tym języku.
    2. Jak długo uczysz angielskiego?
    Odpowiedź: Ponad 10 lat. Zacząłem na pierwszym roku studiów.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Jeden z moich uczniów, piętnastoletni chłopiec z zespołem aspergera, chciał mi zaimponować i nauczył się dwustu idiomów, z których wiele było nieznanych nawet mi! Był mocno zawiedziony ale całe szczęście dał się przekonać, że to, że nie znam tych idiomów nie oznacza, że nie ma sensu się dalej razem uczyć.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Nauczyciel angielskiego powinien mieć pasję do języka. Powinni Panstwo czuć, że cieszy go/ją możliwość pokazania Państwu jakiegoś zwrotu lub faktu z zakresu wiedzy o języku. Nie warto zatrudniać ludzi bez pasji. Tych, z powołaniem jest nieco mniej ale warto ich szukać.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Uczenie jest częścią zestawu prac, które wykonuję dzięki sprawnemu władaniu angielszczyzną. Tłumaczę z angielskiego (głównie humanistykę) i mógłbym na tym poprzestać, gdyby chodziło wyłącznie o finanse. Zależy mi jednak na kontakcie z klientem/uczniem. To bardzo dużo daje na bardzo wielu poziomach. Można by się szeroko rozpisywać, ale myślę, że kazdy, kto choć trochę lubi ludzi, wie o czym mówię.

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    Najbardziej jestem dumny, gdy osoby, które mają mocno zakurzone podstawy znajomości języka z różnego rodzaju szkół nabywają dzięki moim lekcjom sprawności. Gdy dzięki swojej pracy i naszej współpracy zaczynają samodzielnie czytać i mówić, oglądać filmy i rozumieć piosenki, których słuchają.

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Codziennie czytam i piszę po angielsku. Anglojęzyczne filmy oglądam wyłącznie bez napisów. Interesuję się językiem i uczeniem i czytam sporo artykułów na ten temat. Rozmawiam ze znajomymi osobami, które uczą angielskiego. Obserwuję postępy moich uczniów, by jeszcze lepiej dopasowywać się do ich potrzeb i możliwości.

  • Opisz ostatnio wykonywany projekt / usługę. Czego dotyczył? Ile kosztował? Jak wiele czasu mu poświęciłeś (poświęciłaś)?

    Tłumaczenie tekstu z języka polskiego na angielski na potrzeby Szczytu Klimatycznego w Limie.

    Ilość tekstu: 2 strony maszynopisu
    Koszt: 300 zł (tłumaczenie w trybie ekspresowym)

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    Zasadniczą cechą mojego cennika jest przelicznik 35 złotych za godzinę zegarową. Czasami się zmienia. Na przykład, gdy tłumaczę coś w trybie ekspresowym ("na wczoraj") i lub gdy uczestniczę w jakichś negocjacjach biznesowych (to zdarza się nieczęsto ale w takich przypadkach wyceniam swoją pracę wyżej).

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    Zadaj sobie pytania:
    Czy interesuję się językiem?
    Czy jest on moją pasją i czy potrafię o nim mówić z zainteresowaniem?
    Czy lubisz ludzi?
    Czy masz na tyle małe ego, żeby nie forsować rozwiązań, które Ci się podobają mimo, że są niedobre dla Twoich uczniów?
    Czy masz na tyle duże ego by zarazić swoim zainteresowaniem językiem swoich uczniów?

    Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiesz "nie" - znajdź sobie inną pracę.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Na pewno pasja do języka. Ponadto zaangażowanie w uczenie oraz szacunek do uczniów. To ostatnie nie jest wcale oczywiste w tym zawodzie. Staram się, by moje lekcje były interesujące dla moich uczniów. Ponadto konstruuję swoje lekcje wokół żywych tekstów anglojęzycznych, nie wokół rzeczy wymyślonych na potrzeby podręczników.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    Tłumaczenie trudnych, filozoficznych tekstów. Pracuję nad tym od dawna ale ciągle mam poczucie, że wiele przede mną. W zeszłym roku przetłumaczyłem bardzo trudny tekst Ericha Fromma. Chciałbym, aby takie zlecenia przychodziły mi łatwiej.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    Wymień trzy ostatnie książki, jakie przeczytałeś po angielsku? Co oprócz książek czytasz w tym języku?

    1. George Mann - Sherlock Holmes. The Will of the Dead,
    2. Agate Midway - Life Skills: How to Do Almost Anything,
    3. Rupert Colley - World War One: History in an Hour.

    Poza książkami korzystam przede wszystkim z anglojęzycznego internetu. Jego zasoby są o kilka rzędów wielkości większe od tych polskojęzycznych.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    Jak często masz okazję poza lekcjami korzystać ze swojej znajomości angielskiego?

    Odpowiedź: Mam sporo anglojęzycznych przyjaciół. Po angielsku rozmawiam ze znajomymi z krajów anglojęzycznych ale także z tymi, którzy urodzili się we Francji, na Ukrainie czy w Niemczech.