Leszek R

Leszek R

  • Przedmioty: Chemia , Fizyka , Matematyka - Szkoła Podstawowa
    Chemia , Fizyka , Matematyka - Gimnazjum
    Fizyka i astronomia , Filozofia - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 10 lat
  • Wykszałcenie: Wyższe, Wyższa Szkoła Logistyki z Poznaniu
  • Zajęcia prowadzę: Wieluń , Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 5 km
  • Wynagrodzenie: od 90 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe
  • Potwierdzona tożsamość Potwierdzona tożsamość
  • Zweryfikowane referencje Zweryfikowane referencje

Jestem absolwentem Wyższej Szkoły Logistyki z Poznania.
Pasjonuje mnie przekazywanie wiedzy i doświadczeń w przyswajalny sposób.
Satysfakcją jest dla mnie zrozumienie przez ucznia zagadnień bez wkuwania i rozwiązywanie zadań na luzie przez gry, zabawy i przykłady praktyczne z życia.
Gwarancja skuteczności - opłata za pierwszą lekcję zapoznawczą, dopiero w przypadku kontynuacji. Przy rezygnacji spotkanie gratis! Upust przy każdej następnej godzinie w tygodniu..

Przedmioty: Chemia · Fizyka · Matematyka · - Szkoła Podstawowa
Chemia · Fizyka · Matematyka · - Gimnazjum
Fizyka i astronomia · Filozofia · - Liceum

1 referencji - ocena 5/5 - ostatnia

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Jesteśmy bardzo zadowoleni z korepetytora Leszka. Lekcje odbywają się w czasie, który nam odpowiada. Syn jest zadowolony z formy prowadzenia zajęć, uważa, że dużo się nauczył. Najważniejsze że nauka sprawia mu przyjemność, a nie mękę i przymus."

Trwa ładowanie…

Referencje

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Jesteśmy bardzo zadowoleni z korepetytora Leszka. Lekcje odbywają się w czasie, który nam odpowiada. Syn jest zadowolony z formy prowadzenia zajęć, uważa, że dużo się nauczył. Najważniejsze że nauka sprawia mu przyjemność, a nie mękę i przymus."

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Zajęcia korepetycyjne dla koleżanek i kolegów moich dwóch synów.
    Głównie z matematyki, fizyki i chemii.
    Najlepsza okazywała się metoda coachingu, gdzie doświadczalnie uczeń przez zadawanie pytań, sam dochodził do odpowiedzi. to bardzo motywowało i dawało wiarę w siebie.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Satysfakcjonuje mnie odkrywanie jak działa percepcja, jakie przeszkody stoją na drodze do zrozumienia, dlaczego uparcie trzymamy się schematów i uprzedzeń. Cieszy mnie, gdy uczeń odnajduje rozwiązanie, którym potrafi mnie zaskoczyć! Warto podnosić wiarę w siebie, bo dzięki temu coraz więcej młodych ludzi radzi sobie w życiu samodzielnie.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Nawet najlepszy opis nie odda doświadczeń osobistych. Test jest za darmo, inwestujesz tylko 30 minut, a zyskać możesz kilka lat spokoju z czymś, z czym dotąd nie dawałaś / nie dawałeś sobie rady. Brak dystansu do korepetytora ułatwia komunikację, otwiera umysł na zrozumienie, Nie ma głupich pytań, a błądzenie jest odnajdywaniem niewłaściwych rozwiązań. Znajdując rozwiązanie samemu, lepiej się je zapamięta, wiec wybór trenera umysłu jest bardzo ważny.

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    Czy korepetytor jest uczciwy, czy oceni prawidłowo moje możliwości i najkrótszą drogą doprowadzi do opanowania tematów trudnych lub tych które dotąd mnie nie interesowały?
    Jaka jest skuteczność jego metod i czy mamy wspólny język, tematy inne poza nauką (może wskazanie drogi zawodowej?). Czy czas spędzany razem będzie wyczekiwany i zbyt krótki...

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    Czasem ciężko zadać pytanie, jeśli nie zna się przedmiotu, bo nie wiadomo o co spytać.
    Jednak zawsze jest jakiś problem z którym uczeń zetknął się ostatnio: odpowiedź przy tablicy, źle zrobione zadanie domowe, zła ocena z kartkówki, ze sprawdzianu lub testu, źle wytłumaczony przez nauczyciela temat lekcji.
    Właśnie od takich drobiazgów trzeba zacząć. Jeśli zrozumiesz to czego dotąd się nie udało, to sukces! Jeżeli poznasz coś nowego i uda się Tobie to zapamiętać bez wkuwania, to wybór jest trafny.

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    Nie wszystko można kupić za pieniądze, czasami potrzebna jest praca własna. Nie nauczę nikogo, kto nie chce się nauczyć. Mogę tylko zachęcić do przygody w odkrywanie swoich talentów.
    Nie wierz, nie że brak Ci zdolności, czasami szkoła lub koleżanki i koledzy zabijają apetyt na wiedzę. Ale bez wiedzy ciężko o pieniądze, których brak ciągle frustruje. Inwestycja w dziś, spowoduje, że lepiej poradzisz sobie w życiu i być może pomożesz innym.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Nie wiem, bo nie mam porównania z innymi korepetytorami. Być może każdemu pasuje inna osoba? To już może ocenić tylko uczeń.
    Starałem się wynagrodzić wytrwałość rabatami. Staram się zaoszczędzić pieniądze rodziców przez zajęcia grupowe. Dzięki grupie często łatwiej zrozumieć, wymienić się uwagami, rozwiązaniami, sposobami na pokonanie problemu. To buduje relacje i metody kooperatywne, które przydadzą się pracy zawodowej lub we własnym biznesie.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Każdy zadaje inne pytanie.
    Najwięcej kontrowersji budzą definicje często napisane trudnymi słowami. "Tłumaczę" je na mowę potoczną.
    Podobnie lista wzorów do wkuwania. Litery zamieniam na coś co budzi skojarzenia lub emocje. Robimy doświadczenia i każdy po nich sam wyprowadza wzór. Czyli w każdym jest potencjalny naukowiec i odkrywca. To motywuje i zachęca do zgłębiania wiedzy.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Mam, ale niestety przykrą. Dotyczy postawy nauczycieli w szkole.
    Uczeń z którym pracowałem pasjonował się zagadkami matematycznymi, startował w Kangurku i Pitagorasie. Jednak, gdy Pani dawała na lekcji zadania, które rozwiązywał samodzielnie i robił również te dodatkowe, to nauczycielka go karciła, że nie czeka na innych i wybiega z materiałem do przodu. To całkowicie wyhamowało motywację ucznia, przestał się starać i robił tylko minimum.
    Przestał także się zgłaszać do odpowiedzi, bo pani pytała tylko tych,co się nie zgłaszają. Tak szkoła zabija talenty, co potem przekłada się w pracy i polityce, by być miernym, ale wiernym i się nie wychylać. Dlatego geniusze wolą wyjechać za granicę i tam tworzyć postęp.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Jeżeli chodzi o korepetycje, to powinni ocenić jej przydatność dla siebie, skuteczność metod i gwarancje, że poświęcony czas zakończy się pożytecznie dla potrzeb edukacji.
    Jeśli zaś chodzi o pracę zawodową, to może być inspiracją, co robić w dorosłym życiu. Na ile wiedza szkolna przydaje się w późniejszym zawodzie.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Zawsze staram się robić to co lubię. poza koniecznością zarabiania na życie liczy się pasja z realizacji zadań, które udowadniają swoją przydatność, czasami przynoszą satysfakcję z rywalizacji, a czasami ze współpracy grupowej.
    Kiedyś uzyskiwałem pomoc od innych, tam gdzie była mi potrzebna, a teraz mogę pomagać innym w tym, w czym jestem dobry.

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    Przygotowanie uczennicy gimnazjum do zdania egzaminu komisyjnego z fizyki.
    Aby zrozumieć podyktowane przez nauczycielkę wzory, wykonywaliśmy ćwiczenia praktyczne. Często z niektórymi przykładami uczniowie stykali się jako małe dzieci w przedszkolu, np. z maszynami prostymi, gdy huśtali się na równoważni lub kręcili na karuzeli.
    Uczennica nie potrafiła zapamiętać zapisanego wzoru z samego czytania. Dopiero gdy go zrozumiała, to mogła sama go wymyślić. Zrozumienie przychodziło wraz z wykonaniem czynności
    i "własnoręcznym" odczuciu zjawiska. Wtedy dopiero potrafiła zadać pytania, które miały sens. Następnie wspierana przeze mnie zacząć szukać rozwiązań i odpowiedzi.
    Dowodzi to jak wielu uczniów marnuje ogromnie wiele czasu w szkole nic z tego nie wynosząc.
    Zatem papier uczelni z uprawnieniami nie wszystkim powinien dawać prawo wykonywania zawodu. Przez nauczycieli, którzy przypadkowo trafili do tego zawodu cierpią dzieci i ich rodzice. Dodatkowo, program pisany przez polityków i podręczniki za dotację więcej szkodzą niż pomagają. Ale dzięki tej głupocie jest praca dla korepetytorów...

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Czytam regularnie wybrane książki, często przeglądam internet, czytam e-book'i, słucham audiobook'ów, podcastów.
    Dbam o zdrowy tryb życia, dietę, staram się ograniczać swój pracoholizm i równoważyć czas na sen i rekreację.
    Pozytywne nastawienie do życia pozwala mi z zaangażowaniem podejmować nowe wyzwania, a głód wiedzy ogranicza czas marnotrawiony np. na TV.

  • Opisz ostatnio wykonywany projekt / usługę. Czego dotyczył? Ile kosztował? Jak wiele czasu mu poświęciłeś (poświęciłaś)?

    Uczestniczyłem w kilka dużych projektach.
    Jednym z nich było wdrożenie systemu WMS w sześciu magazynach. Koszt kilka milionów złotych.
    Drugim było uruchomienie nowego centrum dystrybucji oraz zatrudnienie ponad stu pracowników.
    Trzecim przeniesienie trzech małych magazynów z różnych lokalizacji do jednego dużego bez przerywania obsługi sklepów.
    Łącznie te projekty zajęły mi trzy lata, ale nie są one jedynymi, w które byłem zaangażowany.

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    Koszt pierwszych 60 minut zdalnych (on-line) to 70 zł, drugie 60 minut w tym samym tygodniu za 60 zł, trzecie za 50 zł, a czwarte i kolejne za 40 zł w tym samym tygodniu. Dowolny adres z Polski lub zagranicy.

    Koszt zajęć stacjonarnych u ucznia za pierwsze 60 minut 80 zł, drugie 70 zł, trzecie 60 zł, a czwarte i kolejne w tym samym tygodniu po 50 zł. Za każdy dojazd dodatkowo 20 zł. Zajęcia do 15 km wokół Kalisza lub Ostrowa Wielkopolskiego.

    Zajęcia indywidualne i grupowe, a każdy kolejny uczeń ma zniżkę: drugi 10 zł, trzeci 20 zł, czwarty i kolejni po 30 zł.

    Za polecenie nowego ucznia z którym odbędą się zajęcia - jedna godzina gratis dla polecającego!

    Pierwsze 30 minut pierwszego spotkania testowe za darmo, by poznać oczekiwania i styl pracy.

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    Bądź korepetytorem jeśli jest w Tobie dużo empatii.
    To nie jest profesja dla tych, którzy mają niskie poczucie własnej wartości i chcą to sobie udowodnić w kontakcie z tymi, którzy sobie nie radzą. Ty też uczysz się czegoś od swych uczniów i to jest cenne.
    Poza tym, nie każdy miał tyle szczęścia co Ty. W tym co robisz zastępujesz zaniedbania rodziców i nauczycieli. Wdzięczność ucznia, który odzyska wiarę w siebie i radość życia jest bezcenną nagrodą!

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Moją mocną stroną jest pracowitość i dociekliwość.
    Mam też bardzo wiele spokoju i wyrozumiałości.
    Życzliwie traktuję każdego indywidualnie.
    Moją ambicją jest skuteczność, więc wymagam przede wszystkim od siebie.
    Postępy ucznia traktuję jako jego sukces, nagrodę za zmotywowanie siebie samego i wygaszenie strachu przed przedmiotem oraz powrót do wiary w możliwości swego umysłu.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    Chcę pogłębiać wiedzę i umiejętności kogniwistyczne. Rozszerzam też praktykę cybernetyczną. Brakuje mi wiedzy z autoreklamy. Doskonalę swój język angielski, a później chciałbym poznać również język chiński. Jak znajdę czas, to nauczę się grać na gitarze.
    Być może pójdę w kierunku poradni zawodowej i polepszania życia w rodzinie.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    Co z nauki szkolnej przydaje się w życiu? Dlaczego rośnie liczba samobójstw wśród młodzieży?

    Zdobywana wiedza, powinna mieć znaczenie praktyczne, np. geometria dla kładącego płytki podłogowe czy pyty regipsowe. Arytmetyka dla tworzenia budżetu domowego, aby się nie zadłużać.Dlatego zakres wiedzy nie powinien być dla wszystkich uczniów jednakowy. Zajęcia wyrównawcze powinny dotyczyć naprawdę garstki uczniów, a kółka zainteresowań powinny być pełne talentów.

    Jeśli szkoła ma mieć przewagę nad nauczaniem domowym, to powinna zająć się nauką budowania relacji, kooperacji na zasadach win - win, dobierania partnera życiowego i kształtowania cech niezbędnych do kariery zawodowej lub tworzenia własnego biznesu.
    Jednak nauczać tego powinni ludzie szczęśliwi, którzy osiągnęli sukces życiowy. Warto z nauczania, podobnie jak i z kierowniczych stanowisk w pracy usuwać psychopatów i inne patologie. Przywrócić etos służby z powołania, by odbudować autorytet nauczyciela.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    Kto powinien tworzyć program szkolny i liczbę lat nauki?

    Na pewno nie politycy. Odpowiedzialność za dzieci ponoszą rodzice. Szkoła powinna oferować swoje usługi i konkurować z innymi formami nauki. Najlepiej, by ukształtował edukację bon oświatowy, za którym idą pieniądze z naszych podatków. Samorząd też lepiej, by się w to nie mieszał, bo obecnie jest w konflikcie z władzą państwową.
    Duża część nauki powinna odbywać się w miejscach, gdzie pracują rodzice uczniów, aby poznali życie dorosłego. Uczniowie też powinni zarabiać na swoje kieszonkowe, np. zbierając truskawki, odśnieżając, myjąc klatkę schodową, sadząc las i dokarmiając zwierzęta. Wykonując proste i bezpieczne czynności pod nadzorem dorosłych. Ucząc się jak czytać rozkład jazdy autobusów i pociągów, gdzie kupić bilet i którędy dojechać do celu np. na basen. Ograniczyć czas marnowany przed komputerem, uprawiając turystykę i sport na świeżym powietrzu. Uczyć się biologii i geografii w plenerze, muzyki i plastyki w naturze, podobnie z literaturą i sztuką. Warto budować szczęśliwą przyszłość naszym dzieciom z dużą możliwością opcji do wyboru, bez narzucania czegokolwiek.