Kamila Skrzypek
Kamila S
- Przedmioty:
Chemia , Matematyka - Szkoła Podstawowa
Chemia , Matematyka - Gimnazjum
Chemia , Matematyka - Liceum
- Doświadczenie: Ponad 5 lat
- Wykszałcenie: Średnie (matura), IB World School 1531 Raszyńska
- Zajęcia prowadzę: Warszawa Śródmieście, Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 10 km
- Wynagrodzenie: od 45 zł za godzinę
- Potwierdzony adres kontaktowy email
- Informacje o wykształceniu
- Potwierdzony numer telefonu
- Odpowiedzi na pytania
- Sprecyzowany przedmiot korepetycji
- Zdjęcie profilowe
Jestem absolwentką liceum z programem matury międzynarodowej, która w tym roku akademickim (2018/2019) rozpoczęła studiowanie chemii medycznej. Od ponad 6 lat udzielam korepetycji z chemii, przede wszystkim na poziomie gimnazjum, a od 2 lat z matematyki, na poziomie szkoły podstawowej. Z początku zachęcona przez nauczycieli by pomóc rówieśnikom w nauce, szybko odkryłam, że przekazywanie wiedzy jest moją pasją. Niewiele rzeczy daje mi taką satysfakcję jak uśmiech na twarzy ucznia, który zrozumiał zagadnienie wcześniej sprawiające mu nie lada problem, podobnie jak słowa "Ta chemia/matematyka nie jest jednak taka zła".
W nauczaniu sjak najbardziej dopasowuję styl tłumaczenia materiału do potrzeb i upodobań ucznia. Osobiste zafascynowanie chemią staram się przekazać podczas korepetycji, pokazując ja jako przedmiot, który da się lubić, a przynajmniej bez bólu znieść. Podobnie podchodzę do matematyki. Wierzę, że mój młody wiek nie jest wadą w byciu korepetytorem, ale podówjnym atutem. Po pierwsze, niedawne ukończenie edukacji szkolnej sprawia, że doskonale pamiętam techniki nauki, które pomogły mi, czy tez moim znajomym, osiągać sukcesy naukowe. W ich skład wchodzi zdobycie 45pkt na maturze IB, wchodząc tym samym w skład 0.1% uczniów IB na świecie, które w roku 2018 osiągnęło ten wynik oraz utrzymanie średniej powyżej 5.7 przez wszystkie lata edukacji. Po drugie, zauważyłam, że uczniowie czują się swobodniej, przez co śmielej uczestniczą w zajęciach. Mimo to, potrafię wyegzekwować skupienie i faktyczną naukę, między innymi poprzez określenie wspólnych zasad na początku współpracy.
Swoją przyszłość zawodową widzę właśnie w nauczaniu jako nauczycielka lub dydaktyk-naukowiec na uniwersytecie.
Przedmioty:
Chemia ·
Matematyka ·
- Szkoła Podstawowa
Chemia ·
Matematyka ·
- Gimnazjum
Chemia ·
Matematyka ·
- Liceum
Pytania i odpowiedzi
-
Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.
Korepetycje indywidualne z chemii w klasach gimnazjalnych
- dorywcze przygotowywania do sprawdzianów, wyjaśnianie wybranych zagadnień
- regularna praca z uczniem w celu nadrobienia zaległości w związku z przenosinami z jednej szkoły do drugie; podniesienie oceny z zagrożenia do mocnego dostatecznego przez rok
Korepetycje indywidualne z matematyki w klasach szkoły podstawowej
- regularna, cotygodniowa praca z uczniem w celu wyjaśniania bieżącego materiału
- zmniejszenia awersji do przedmiotu
- pokazanie technik samodzielnego uczenia się przedmiotu; w kolejnym roku pomoc korepetytora nie była już potrzebna
Wolontariat w programie „Klucz do jutra” prowadzonego przez EY
- nauka czytania i pisania ucznia klasy pierwszej, a następnie drugiej, szkoły podstawowej z rodziny zastępczej z FAS i nadpobudliwością poprzez różnorodne gry i zabawy; opanowanie czytania sylabicznego
- budowa więzi i zaufania
- dawanie przykładu tzw. „dobrego dorosłego” -
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Najbardziej w swojej pracy lubię satysfakcję płynącą z widoku uśmiechu na twarzy ucznia, który zarozumiał trudne dla niego zagadnienie. Podobnie wielką radością jest usłyszeć słowa "Jednak ta chemia/matematyka nie jest taka straszna i głupia". Dzięki temu wiem, że faktycznie pomogłam i czas poświecaony zarówno pzreze mnie, jak i ucznia przyniósł efekty.
-
W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?
Pierwsze kroki jako korepetytor stawiałam za prośbą mojej nauczycielki chemii z gimnazjum. W szkole panował zwyczaj zbierania punktów za działania prospołeczne, jednym z nich była właśnie pomoc rówieśnikom lub młodszym w nauce, a moja chemiczka bardzo to popierała, szczególnie gdy sama nie miała czasu pomóc wszystkim potrzebującym. Jako że chemię rozumiałam w mig i bezproblemu, szybko zostałam główną korepetytorką mojej klasy i ten stan utrzymywał sie przez całe gimnazjum. Nie wiem dokładnie kiedy zauważyłam, że uczę z przyjemnością, w każdym razie w liceum już sama dopraszałam się o uczniów, którym mogłabym pomóc. Chęć przekazywania wiedzy i pasji została do dziś. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości przerodzi się w pracę jako nauczycielka lub dydaktyk-naukowiec na uniwersytecie.