Jolanta Z.
Jolanta Z.
- Przedmioty:
Język polski - Szkoła Podstawowa
Język polski - Liceum
- Doświadczenie: Ponad 10 lat
- Wykszałcenie: Wyższe, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie, Uniwersytet Śląski w Katowicach
- Zajęcia prowadzę: Sosnowiec , Pracuję u siebie na miejscu · Mogę dojechać w odległości 5 km
- Wynagrodzenie: od 60 zł za godzinę
- Potwierdzony adres kontaktowy email
- Informacje o wykształceniu
- Potwierdzony numer telefonu
- Odpowiedzi na pytania
- Sprecyzowany przedmiot korepetycji
- Zdjęcie profilowe
- Potwierdzona tożsamość
- Posiada własną stronę internetową
Jestem pedagogiem-kinezjologiem, z wieloletnim stażem./ Lekcji udzielam: w Sosnowcu
Z obserwacji wiem, że nastawienie dzieci do matematyki jest negatywne. Nie rozumieją jej, bo z góry zakładają, że jej nie umieją. Matematyką trzeba się bawić, łatwiej na konkretach w młodszych klasach, później też można, a szczególnie potrzebne to wzrokowcom.
Jeżeli Twoje dziecko rozpoczyna lub już uczęszcza do szkoły, a pojawiają się problemy z opanowaniem czytania lub pisania, zapraszam na zajęcia, które pozwolą znaleźć przyczynę trudności. Zajęcia są atrakcyjne, gdzie nie ma czasu na nudę.
Nieczytelne pismo nie musi być efektem niechlujstwa, słabe czytanie, głoskowanie czytanek nie musi oznaczać, że uczniowi się nie chce, a błędy ortograficzne nie muszą oznaczać braku wiedzy jak się pisze dane słowo. Przy pojawiających się tego typy problemach potrzebne dziecku jest wsparcie dorosłego, a najlepiej fachowca. To może być dysleksja lub ryzyko dysleksji, które można rozpoznać już w przedszkolu lub zerówce. Im wcześniej o tym się dowiemy i wesprzemy dziecko, tym łatwiej dziecko sobie poradzi z jego skutkami.
W swojej pracy wykorzystuję mnóstwo pomocy dydaktycznych Zaplecze dydaktyczne wykorzystuję w zależności od potrzeb dziecka.
Mam doświadczenie w pracy z dziećmi dyslektycznymi.. Zapraszam serdecznie.
Przedmioty:
Język polski ·
- Szkoła Podstawowa
Język polski ·
- Liceum
Pytania i odpowiedzi
-
Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.
Pracuję z dziewczynką, która po ukończeniu pierwszej klasy miała problemy z czytaniem, pisaniem ze słuchu, liczeniem w zakresie 20. Sugerowano, aby powtórzyła klasę, jednak mama nie wyraziła zgody. Pracuję z dziewczynką już rok. Robi wyraźne postępy w nauce, głośno czyta, bez zahamowań, popełnia jeszcze błędy w pisaniu ze słuchu, ale już rzadziej. Występują jeszcze sygnały świadczące o ryzyku dysleksji, ale systematyczna praca pozwala jej uwierzyć w siebie.
-
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
W swojej pracy najbardziej lubię dzieci. Lubię uczyć się od nich spontaniczności, radości, o czym zapominamy jako dorośli. Wydaje nam się, że już nie pasuje być beztroskim, nie znać odpowiedzi na pytania dzieci. Dzieci często mnie zaskakują swoim tokiem rozumowania, są rewelacyjne.
Lubię odkrywać ich mądrość. -
Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?
Nauczyciel powinien pamiętać, że każde dziecko jest inne, niepowtarzalne. Nie ma lepszych czy gorszych.Gdy pojawiają się problemy, dzieci potrzebują wsparcia dorosłych, nie zostawiajmy je same z problemem, bo różne mogą być tego konsekwencje. Wszyscy mamy talenty, ale nie zawsze zdajemy sobie z nich sprawę, to nauczyciel powinien pomóc je odkryć dziecku.
-
Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?
Przede wszystkim chciałabym wiedzieć czy osoba do której wysyłam swoje dziecko jest praktykiem, fachowcem, jak długi ma staż w pracy z dziećmi, Jakie metody stosuje w pracy. Pytałabym co my rodzice powinniśmy robić, żeby wspierać swoje dziecko. Ważna jest dobra komunikacja między rodzicem, korepetytorem i dzieckiem, to sprawia, że dziecko czuje, że jest wspierane przez dorosłych.
-
Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?
Często pytają mnie czy pracuję w dziecka domu ? Najczęściej odpowiadam,że w wyjątkowych sytuacjach idę do ucznia, ale przede wszystkich pracuję u siebie, bo tu mam zaplecze pomocy dydaktycznych, które dobieram w zależności od potrzeb w danej chwili.
Najważniejszym pytaniem wg. mnie jest pytać: o praktykę, metody i o zaplecze dydaktyczne. -
Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?
Pierwszy kontakt Rodzic-Dziecko-Nauczyciel jest bardzo ważny. Pozwolić sobie na informację płynącą z intuicji, czy właśnie tego nauczyciela chcę dla swojego dziecka. Czy ta osoba jest uśmiechnięta, szczera, spontaniczna. Rodzic powinien śledzić postępy dziecka oraz powinien być w stałym kontakcie z nauczycielem z szkole.
-
Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?
Każdy korepetytor ma swoje własne metody pracy, ważne żeby były skuteczne. Nie porównuję swoich usług z usługami innych osób. Uważam, że na jakość usług składa się wiele czynników. Czasami najwspanialsze metody nie przyniosą efektów przy braku motywacji ucznia do nauki. A czasami na efekty trzeba dłużej czekać, gdy np dziecko boryka się ze specyficznymi problemami w nauce.
-
Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?
Czy Pani jest w stanie pomóc mojemu dziecku w rozwiązaniu problemu?
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, muszę poznać dziecko, jego problem? Dlaczego ma "z tym" problem, co trzeba powtórzyć, wytłumaczyć, nad czym skupić uwagę?
Zaczynam jednak od poznania profilu lateralizacji dziecka, to jest ważne, wtedy wiem jakie są mocne strony dziecka, wiem również z czym dziecko boryka się podczas sytuacji stresowej, np testu, odpowiedzi ustnej...
Wiadomości o dziecku pozwalają szybciej rozwiązać problem.
-
Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.
Pracowałam z dziewczynką, uczennicą klasy czwartej. Rodzice zapewniający wysoki standard życia, częste podróże również w egzotyczne miejsca, dzięki czemu jej wiedza o świecie jest bogata, ciekawe i wartościowe zaplecze pomocy dydaktycznych, mnóstwo książek, programów multimedialnych...Mimo to, dziewczynka nie osiągała mimo pracy, satysfakcjonujących wyników w nauce. Po kilku spotkaniach zaproponowałam mamie, aby zgłosiła się z córką do Poradni Psychologiczno-pedagogicznej, w celu określenia czy wykluczenia dysleksji. Okazało się, że ani w przedszkolu, ani w klasach I-III nauczyciele nie zauważyli symptomów ryzyka dysleksji. Smutne. Na efekty poprawy długo nie trzeba było czekać. Dłużej na poprawę samooceny u dziewczynki, która uwierzyła, że coś z nią jest nie tak. A szkoda...
-
Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?
W obecnych czasach, kiedy programy szkolne nie idą w parze z szybkim tempem zmian jakie obserwujemy w życiu i rozwoju dzieci, potrzebują one większego wsparcia ze strony dorosłych. Wciąż mała jest świadomość rodziców i nauczycieli, że dzieci już małe, a bardzo często przedszkolne potrzebują wsparcia, bo właśnie wtedy możemy obserwować ryzyko dysleksji, czy innych zaburzeń. Wsparcie to może nie dopuścić do przyszłych problemów w szkole.
-
W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?
od dziecka wiedziałam, że będę :-) nauczycielką. Nawet podczas zabawy w dzieciństwie nią byłam, zakładałam dzienniki...
Zadawałam sobie często pytanie jako uczennica szkoły podstawowej, średniej, czy na studiach dlaczego uczę się więcej niż inni, a niekoniecznie oceny miałam lepsze od koleżanek, które znajdowały czas na więcej przyjemności. Nurtowało mnie mnie to ! aż zrozumiałam, że na to składa się mnóstwo czynników... a profil lateralizacji, o którym mówi się mało, w dużej mierze decyduje. -
Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.
Gdybym sama nie rozwijała swojej wiedzy, to nie tylko bym stała w miejscu, ale cofałabym się. Cóż byłby ze mnie za nauczyciel? Wciąż pogłębiam wiedzę, śledzę nowości, stosuję nowoczesne techniki, sprawdzone metody....