Joanna Siewko
Joanna S
- Przedmioty:
Matematyka - Liceum
- Doświadczenie: Ponad 2 lata
- Wykszałcenie: Średnie (matura), Warszawski Uniwersytet Medyczny
- Zajęcia prowadzę: Warszawa Targówek, Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 5 km
- Wynagrodzenie: od 80 zł za godzinę
- Potwierdzony adres kontaktowy email
- Informacje o wykształceniu
- Potwierdzony numer telefonu
- Odpowiedzi na pytania
- Sprecyzowany przedmiot korepetycji
- Zdjęcie profilowe
- Potwierdzona tożsamość
Korepetycji udzielam już ponad 2 lata - właśnie wtedy zdecydowałam się podzielić moją pasją do matematyki i zacząć uczyć. Przygotowuję do egzaminu ósmoklasisty, matury podstwowej i rozszerzonej, a moi uczniowie jak dotychczas osiągają wysokie wyniki 80% i więcej
Obecnie od roku ze względu na pandemię zajęcia prowadzę online jednak jak zdążyłam już zauważyć jest to znacznie mnie kłoptoliwa i wygodniejsza forma zarówno dla mnie jak i ucznia.
Jestem studentką WUMu, a własną maturę zdałam na 100%, chcę Ci pokazać, że ty też możesz osiagnac taki wynik! ;)
Przedmioty:
Matematyka ·
- Liceum
Pytania i odpowiedzi
-
Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.
Przygotowanie ucznia do sprawdzianu z matematyki rozszerzonej (geometria)
Przygotowanie uczennicy do popraw sprawdzianów z f.wymiernej i trygonometrii (matematyka rozszerzona)
Pomoc w odrobieniu zadań zaliczających semestr
Pomoc w odrobieniu trudniejszej pracy domowej na ocenę
-
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Najbardziej lubię ten moment, gdy widzę ze uczen sam z siebie zaczyna uczestniczyc w lekcji zadawac pytania - kiedy widze ze temat zaczyna go pochlaniac i chociaz troszkę fascynować. Czuję wtedy dumę i z przyjemnością patrzę jak uczeń zaczyna rozwiazywac sam zadania.
-
Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?
Lepiej ta osoba trafic nie mogla! Matematyka zawsze byla moja pasja a od kiedy zaczelam udzielac korepetycji czuję ze prawidlowo korzystam z moich zdolnosci - lekcję prowadzę z pasją, rozwiazujemy ciekawe przyklady zadań, ogólnie nigdy nie ma nudy, a gdy lekcja dobiega konca zarowno ja jak i uczen mamy odczucie ze dopiero co się zaczynała ;)
-
Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?
Jak prowadzone są zajęcia, jakie metody stosuje nauczyciel?
Jak długa powinna być jedna lekcja aby uczeń mógł coś z niej wynieść?
Jeśli zajęcia są prowadzone online, to na jakich warunkach odbywa się lekcja? Czy potrzebna jest kamerka, zapisywanie notatek na bieżąco w zeszycie lub korzytnie z nowinek technologiccznych typu tablet graficzny? -
Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?
Ze względu na fakt ze pracuję dodatkowo nie zawsze mam wolne popołudnie - na pewno trzeba mieć na uwadze, że terminy zajęć mogą nie być stałe, ogólnie preferuję lekcje o wczesniejszych, rannych porach, co teraz w okresie wakacji nie powinno stanowić większego problemu :)
-
Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?
Nie tak dawno sama byłam uczennica wiec potrafie rozmawiac i dotrzec do ucznia, mam wiele metof ulatiajacych zapamietywanie poszczegolnych wzorow czy schematow i potrfię latwo wytlumaczyc kazdy temat. Dostosowuję sie do potrzeb ucznia - jezeli slysze ze ma proboem z konkretnym typem zadan badz konkretnym dzialem od razu przechodzimy do sedna i w jasny sposob tłumaczę o co w tym wszystkim chodzi ;)
-
Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?
Myślę że najczęstszym pytaniem, które u mnie się pojawia to zapytanie czy lepiej jest zrobić jedną lekcję dłuższą na 2h ale raz w tygodniu czy dwie krótsze po jednej godzinie na dany tydzień. I tutaj mogę powiedzieć że zdecydowanie zależy to od ucznia i jego potrzeb - godzina zajęć mija bardzo szybko więc wiadomo ze nuda tutaj nie dopadnie i przy założeniu, że uczeń powtórzy jeszcze sam materiał później w domu może to być bardzo dobra opcja. Jednak z doświadczenia wiem, ze przy strszych uczniach bardziej praktycznie wychodzą zajęcia po 1,5h lub 2h. Przez ten czas możemy przeobić więcej zadań różnych typów więc jest czas na zapoznanie sie z nowym materialem i przecwiczenie go bezposrednio na przykladach.
-
Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.
Zdarzyło mi się przygotowywać ucznia do sprawdzianu z konkretnego działu w liceum. Lekcje szły bardzo dobrze, chłopak zdawał się coraz więcej rozumieć i samodzielnie rozwiązywać zadania. Przed testem oboje liczylismy na pozytywna ocene, uczeń powiedział, że czuje się pewnie w tym temacie i nic go nie zaskoczy. Na kolejnej lekcji, po teście, słucham krótkiej relacji jak poszło i wszystko brzmi świetnie - spodziewaliśmy się oceny dobrej lub bardzo dobrej :D Było dla mnie sporym zaskoczeniem, gdy po tygodniu dowiaduję się, że uczeń dostał jedynkę z testu! Oboje nie mieliśmy pojęcia, skąd wzięła się ta ocena, a dzięki zdalnemu nauczaniu kontakt z nauczycielem był trudniejszy niż zwykle. Co więcej, Pani nie omawiała sprawdzianu w klasie, więc nie było absolutnie żadnego odniesienia. Mogłam tylko powiedzieć uczniowi aby napisał wiadomość do nauczycielki, prosząc ją o wyjaśnienie ocen lub przesłanie mi zasad oceniania i zadań. Dokładnie to zrobiliśmy. Na szczęście sytuacja została rozwiązana :D Okazało się, że Pani nie przeczytała całej przesłanej przez ucznia pracy (rozwiązania przesł w dwóch wiadomościach, a ona zobaczyła tylko ostatnią, gdzie było tylko jedno rozwiązane zadanie). Sytuacja bardzo szybko się wyklarowała, pani przeprosiła i ostatecznie test został oceniony na piątkę. Ale to nie jest pełna historia! Kiedy udało mi się zdobyć zadania z tego testu i zacząłem je przeglądać, okazało się, że jedno z nich jest nierozwiązywalne, a dokładniej – dane z zadania sobie przeczyły i nie można było znaleźć sensownego rozwiązania, co było również potwierdzone przez mojego wykładowcę na Uczelni. Nauczyciele chyba nie przepadają za nauczaniem na odległość ;)
-
Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?
Nauczanie nie jest łatwym zajęciem - tu potrzeba pasji i umiejetnosci jej przekazania uczniowi
Realny czas pracy korepetytora jest znacznie dłuższy niż czas samej lekcji, która trwa 1,5h - do lekcji muszę przejrzeć temat który uczeń ma w podręczniku, zauważyć 'co było, a czego jeszcze nie było', poszukać zadań odpowiadających tym kryterom, znaleźć lub sporządzić czytelne i łatwe do zrozumienia notatki dla ucznia, a na koniec już po samej lekcji sprawdzić poprawność zrobionych jako 'praca domowa' dla utwalenia materiału. Także realny czas pracy jest ok. 3 razy dłuższy -
Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).
Przygotowywałam w tym roku ucznia do egzaminu ósmoklasisty. Uczeń nie chodził do szkoły, miał zapewnione nauczanie z domu przez co wystepowaly pewne braki w tresciach potrzebnych do egzaminu. Zdazylam z nim przerobic najwazniejsze tematy z ostatnich dwoch lat i wszystkie testy probne wiec bylismy dobrej mysli. Po egzaminie dostalam wiadomosc ze wszystjie zadania na spokojnie zdazył chlopak zrobic i ma tylko watpliwosci do 2 ale mozna liczyc na 100%
-
Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.
Obenie studiuję na WUM jednak niestety matematyki nie ma w moim planie zajec. Staram sie byc na biezaco z materialem poprzez regularne powtarzanie poszczegolnych tematow, rozwiazywanie arkuszy przygotowywanie wlasnych zadań i nadążanie nad materiałem z zakresu matury rozszerzonej
-
Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?
Hmm jesli chofxi o moja wlasna wiedze mysle ze zdecydowanie musze powtorzyc dzial prawdopodobienstwo. Do tej pory akurat nie zdaezylo mi sie uczyc nikogo tego tematu jednak chce byc oewna ze jestem w stanie zrobic kazde trudniejsze zadanie jakie mogloby sie tu pojawic, aby moi uczniowie rowniez mogli byc tak dobrzy jak ja :D