Barbara Tomaszewska
Barbara T
- Przedmioty:
Język polski - Gimnazjum
- Doświadczenie: Brak
- Wykszałcenie: Wyższe, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
- Zajęcia prowadzę: Kielce , Pracuję u siebie na miejscu · Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 5 km
- Wynagrodzenie: od 20 zł za godzinę
- Potwierdzony adres kontaktowy email
- Informacje o wykształceniu
- Odpowiedzi na pytania
- Sprecyzowany przedmiot korepetycji
- Zdjęcie profilowe
Jestem studentką filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Dobre wyniki, które osiągam na studiach przekładają się na moje umiejętności w przekazywaniu wiedzy. Mam duże doświadczenie ( i takie, które zdobyłam na studiach, ale też takie zdobyte w pracy w systemie 1:1)- pracowałam z uczniami szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Jestem osobą sumienną, pracowitą, wesołą, komunikatywną. W pracy korepetytora najważniejsze jest dla mnie zadowolenie ucznia i poprawa jego wyników w nauce.
Przedmioty:
Język polski ·
- Gimnazjum
Pytania i odpowiedzi
-
Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.
Korepetycje dla ucznia drugiej klasy gimnazjum mające na celu przygotowanie go do egzaminu gimnazjalnego (będą kontynuowane w tym roku)- głównym celem zajęć jest usprawnienie umiejętności tworzenia własnych tekstów (głównie rozprawek, esejów, listów i opowiadań). Ważne w tym zleceniu jest także zmotywowanie ucznia do samodzielnej lektury, ponieważ podchodził do tego niechętnie, ale teraz wiem, że sam dużo czyta.
-
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
W mojej pracy najbardziej lubię to, że mam bezpośredni kontakt z wieloma ludźmi. Jest to dla mnie bardzo rozwojowe, ponieważ każdy uczeń wymaga innego podejścia, a moim zadaniem jest wyczuć to, jaka metoda pracy będzie najbardziej odpowiednia. W świecie literatury zakochana jestem od zawsze, a cieszę się, że mogę tą miłością zarażać innych ludzi, czyli moich uczniów. W dzisiejszych czasach, kiedy język polski i wszystko, co jest z nim związane zeszło na drugi, jak nie dalszy, plan, ja mogę być swojego rodzaju orędownikiem tego przedmiotu, który przypomina jak bardzo jest wartościowy.
-
Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?
Moim zdaniem osoba szukająca osoby o moich umiejętnościach powinna skonkretyzować się jakie ma konkretne potrzeby edukacyjne- czy uczeń bardziej potrzebuje pomocy w kwestiach językoznawczych (gramatyka) czy literaturoznawczych, czy ważne jest dla niego usprawnienie kwestii pisarskich. Takie ukonkretyzowanie potrzeb pomoże ustalić plan pracy z uczniem.
-
Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?
1.Jakie masz doświadczenie?
2.Z jaką największą liczbą uczniów na raz pracowałaś/łeś?
3.Co dla Ciebie jest najlepsze w Twojej profesji?
4.Co, według Ciebie jest najtrudniejsze w pracy z dziećmi (uczniami)?
5.Czy chciałabyś.łbyś zmienić swoją profesję? Dlaczego?
Moim zdaniem klient powinien uzyskać odpowiedź na takie pytania, ponieważ dadzą mu one przekrojową wiedzę na temat mojej profesji.. -
Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?
1.Jakie jest Twoje wykształcenie?
2.Jakie masz doświadczenie?
3.Czy potrafisz pracować z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
4.Czy pracowałaś/łeś kiedyś z uczniem o nadpobudliwości psychoruchowej?
5.Czy swoją pracę dyplomową napisałaś/łeś samodzielnie?
6.Jakie masz wspomnienia ze studiów?
7.Bliższe są Ci kwestie literaturoznawcze czy językoznawcze? -
Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?
Moim zdaniem klient zanim zatrudni osobę o mojej profesji powinien zrozumieć, że nauczyciel nie jest w stu procentach odpowiedzialny za efekt lekcji- duża rolę w efektwyności procesu edukacyjnego spełnia też uczeń i jego zaangażowanie. On też musi pracować, żeby osiągnąć spodziewane efekty.
-
Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?
Moim zdaniem moje usługi wyróżniają się na tle usług świadczonych przez inne osoby tym, że mam indywidualne podejście do każdego ucznia, nie tworzę sztucznej bariery nauczyciel-uczeń (robię tak, ponieważ uważam, że w polskim systemie edukacji ta bariera jest zbyt mocno wyeksponowana). Znając hobby i zainteresowania ucznia przenoszę najtrudniejsze dla niego kwestie na tło, w którym czuje się pewnie, co pozwala mu na szybkie zrozumienie zawiłości naszego języka.
-
Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?
1.Jakie masz doświadczenie?
Już będąc uczennicą liceum (profil humanistyczny) udzielałam korepetycji młodszym koleżankom i kolegom pomagając im między innymi w odrabianiu prac domowych i tworzeniu własnych tekstów. Studiując udzielałam korepetycji osobom w różnym wieku- od szkoły podstawowej po liceum. Oczywiście moim przedmiotem jest język polski, ale podchodzę do tej kwestii interdyscyplinarnie, ponieważ chcę, aby moi uczniowie mieli jak największy pogląd na przedmiot.
2.Jakie jest Twoje wykształcenie.
Obecnie ukończyłam studia licencjackie na kierunku filologia polska z językiem angielskim na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Na tej samej uczelni będę odbywać studia magisterskie na kierunku filologia polska (nauczycielska). -
Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.
Historia, którą chcę opisać ma już kilka miesięcy, ale nadal wspominam ją z uśmiechem na twarzy. Jedna z moich uczennic zadzwoniła do mnie, że ma problem z filozofią Młodej Polski, ponieważ nie zrozumiała tego, co tłumaczyła na lekcji jej nauczycielka. Umówiłam się z nią na spotkanie, aby wyjaśnić jej te kwestie. Wiedząc, że dziewczyna ma bardzo żywiołową osobowość stwierdziłam, że powinnam tłumaczyć w podobnym klimacie, więc zrobiłam krótką pantonimę ilustrującą różnicę między ekspresjonizmem a impresjonizmem. Uczennica zrozumiała i podsumowała słowami:" Czemu w szkole się tak nie da żywiołowo?"
-
Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?
Chciałabym, że klienci wiedzieli, że nauczyciel języka polskiego jest nauczycielem bardzo otwartym na potrzeby swojego ucznia. Ponadto ważne jest to, że język polski wymaga interdysplinarnego podejścia- nauczyciel musi wykazać się wiedzą z historii, historii sztuki, teatrologii, filozofii, muzykologii, filmoznawstwa, ponieważ te dziedziny zachodzą na kwestie polonistyczne.
-
W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?
Odkąd pamiętam moim marzeniem było bycie nauczycielem. Pochodzę z rodziny nauczycielskiej- moja Mama i Babcia były polonistkami, mój wujek i jego żona pracowali jako nauczyciele fizyki, a mój chrzestny uczy języka francuskiego i hiszpańskiego. Dorastając w belferskiej atmosferze przesiąknęłam tym i chyba nie mogłam podjąć innej decyzji.
-
Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).
Praca nauczyciela języka polskiego polega również na przygotowaniu uczniów do różnego rodzaju konkursów. Od kilku lat jedną dziewczynę przygotowuję do harcerskiego konkursu recytatorskiego "Strofy o ojczyźnie". Zaczynałyśmy z bardzo niskiego pułapu, ponieważ dziewczyna nie miała żadnych umiejętności, ale dla mnie najważniejsze było to, że miała chęci i dzisiaj jest wielokrotną laureatką tego konkursu i próbuje tworzyć samodzielne interpretacje utworów lirycznych. Dla mnie wielką nagrodą jest także fakt, że zakochała się w poezji i samodzielnie po nią sięga.
-
Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.
Moim zdaniem wykształcenie jest bardzo ważne. Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia (kierunek filologia polska z językiem angielskim) będę je kontynuować na kierunku filologia polska (również specjalność nauczycielska). Nie wykluczam uczestnictwa w kursach. Na pewno będę uczestniczyć w konferencjach naukowych, tę możliwość daje mi moja uczelnia.
-
Opisz ostatnio wykonywany projekt / usługę. Czego dotyczył? Ile kosztował? Jak wiele czasu mu poświęciłeś (poświęciłaś)?
Moim ostatnim projektem było przygotowanie studentki filologii polskiej do napisania pracy zaliczeniowej z przedmiotu Teoria Literatury (ta praca polega na zanalizowaniu struktury stylistycznej wiersza i narysowaniu jego schematu wersyfikacyjnego). Ten projekt trwał 2 tygodnie.
-
Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.
Cennik moich usług nie jest skomplikowany. Staram się dopasować go do możliwości finansowych ucznia i jego rodziców. Bardzo ważne jest dla mnie to, żeby nie tworzyć finansowej bariery, która uniemożliwiłaby uczniowi poszerzenie swojej wiedzy z zakresu literaturoznastwa i językoznastwa czyli szeroko rozumianego języka polskiego.
-
Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?
Jeżeli chcesz być nauczycielem języka polskiego, to musisz sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie: czy chcesz nim być, bo czujesz, że to jest odpowiednia droga dla Ciebie, czy chcesz nim być, bo nie masz na siebie innego pomysłu. Powinieneś czuć, że to jest droga dla Ciebie, wtedy będziesz dobrym, skutecznym, efektywnym nauczycielem, a Twoi uczniowie będą Cię i szanowali i szczerze lubili.
-
Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?
Moim zdaniem moją najmocniejszą stroną jest moja empatia i otwartość na drugiego człowieka. Te cechy pozwalają mi na to, aby mieć indywidualne podejście do każdego z moich uczniów. Ponadto jestem wyczulona na sygnały niewerbalne, a to daje mi pełniejszy ogląd sytuacji, dzięki temu mogę być bardziej efektywna.
-
Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?
Moim zdaniem ważne dla mnie jako nauczyciela jest to, żebym udoskonaliła swoje umiejętności z zakresu neorodydaktyki i pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Sądzę, że pomoże mi to w byciu wszechstronnym nauczycielem i efekty mojej pracy będą jeszcze lepsze.
-
Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.
Co jest dla Ciebie najważniejsze?
Dla mnie najważniejsze jest bycie dobrym człowiekiem i takie przeprowadzenie swojego życia, żeby w momencie, kiedy to moje życie będzie się kończyć, móc stwierdzić, że niczego nie żałuję. Wtedy będę czuła się spełnionym człowiekiem, a to jest dla mnie najważniejsze. -
Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.
Jeżeli nie byłabyś nauczycielem języka polskiego, to jaki zawód byś uprawiała?
Myślę, że jeżeli nie byłabym nauczycielem języka polskiego, to zostałabym psychologiem. Zawsze ciągnęło mnie w kierunku takich klimatów. Wiele osób twierdzi, że byłabym dobrym psychologiem, ponieważ jestem wrażliwa i czuła na drugiego człowieka.