Łukasz M

Łukasz M

  • Przedmioty: Chemia - Szkoła Podstawowa
    Chemia - Gimnazjum
    Chemia - Szkoła Wyższa
    Chemia - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 5 lat
  • Wykszałcenie: Średnie (matura), Politechnika Łódzka
  • Zajęcia prowadzę: Łódź Górna, Pracuję u siebie na miejscu · Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 10 km
  • Wynagrodzenie: od 80 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Konto Praca od zaraz Konto Praca od zaraz
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe
  • Potwierdzona tożsamość Potwierdzona tożsamość
  • Posiada własną stronę internetową Posiada własną stronę internetową

CO OFERUJĘ:
- Spotkania na żywo w Łodzi lub online
- AUTORSKIE notatki, zadania, materiały, arkusze powtórkowe i arkusze maturalne
- Naukę chemii od kompletnego zera - pomogę i przygotować się do matury, nawet jeśli teraz absolutnie nic nie wiesz lub nie pamiętasz
- Przygotowanie Twojego osobistego ILP - Individual Learning Plan - który pomoże Ci w rozłożeniu nauki; dopasujemy do twojego planu i kalendarza indywidualny harmonogram nauki, praktyki i powtórek
- Kontakt poza zajęciami, pomoc w rozwiązywaniu zadań 24/7
- Polecę ci dodatkowe materiały, z których warto skorzystać. Wskażę wartościowe zbiory zadań oraz te, na które nie warto marnować czasu.

JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA?

1. Przed zajęciami wysyłam ci autorskie notatki i prezentacje z teorią. Jest to skrót zawierający wszystko, co powinieneś wiedzieć i nic więcej. Podręczniki do chemii a nawet większość vademeców zawiera tony niepotrzebnych informacji, które tylko zaśmiecają umysł. CKE nie sprawdza znajomości ciekawostek, tylko czy umiesz rozwiązać zadania ułożone na podstawie wymagań egzaminacyjnych . Notatki są skonstruowane właśnie w ten sposób, abyś w łatwy sposób mógł przyswoić czystą wiedzę egzaminacyjną. W notatkach nie ma formułek, których trzeba się nauczyć na pamięć - coś takiego po prostu nie ma sensu i kompletnie mija się z celem. Masz zrozumieć dany temat, a nie wykuć się go na pamięć. Coraz więcej zadań na maturze to zadania "na myślenie", wykorzystujące zdolność czytania ze zrozumieniem i analizy tekstu, a także wykorzystania już pojętej wiedzy w nowych typach zadań, które jeszcze na maturze się nie pojawiały. Tego chcę Cię właśnie nauczyć.

2. Po przeczytaniu i zrozumieniu teorii rozwiązujesz listę zadań , którą dostaniesz ode mnie. Składa się ona z zadań o różnym poziomie trudności i zawiera zadania CKE oraz moje autorskie. Podczas rozwiązywania zadań zapisujesz, co w danym zadaniu sprawiło Ci trudność. Podczas rozwiązywania zwróć uwagę na swój proces myślenia : Jak podchodzisz do danego zadania? Jak je analizuejsz? Jeśli kompletnie nie wiesz, jak coś rozwiązać, to rozpisz swój tok myślenia. Zastanów się, co sprawia ci trudność i gdzie pojawia się ta bariera uniemożliwiająca Ci pójście dalej.

3. Na zajęcia łączymy się i prowadzimy rozmowę dotyczącą omawianego tematu. Często zadaję też pytania o poprzednie przerabiane tematy - to pozwala ugruntować wiedzę i zbudować pamięć długotrwałą. Zgodnie z tzw. krzywą zapominania Ebbinghausa po tygodniu od zajęć (bez przypominania materiału) pamięta się zaledwie 25% z nauczonych treści. Na zajęciach używamy więc najskutczniejszej metody na walkę z tym, czyli metody spaced repetition . Po krótkiej powtórce i rozmowie przechodzimy do zadań, które sprawiły Ci trudność.

4. Resztę zadań sprawdzam po zajęciach i odsyłam ci krótki raport . Co ważne, na moich zajęciach nie są absolutnie stawiane żadne oceny punktowe. Raport składa się z oceny opisowej, w której opisuję, co poszło Ci dobrze, a nad czym warto popracować.


Korepetycji udzielam od 5 lat. Pracuję z uczniami na różnym poziomie: szkoła podstawowa, liceum, technikum. Pomagałem w przygotowaniach do egzaminów poprawkowych, zaliczeń a przede wszystkim do matury rozszerzonej.

Chemia od zawsze była moją pasją. Swoją maturę rozszerzoną z chemii napisałem na 97% a z biologii na 95% , będąc w 100. centylu . Brałem udział w licznych konkursach chemicznych i biologicznych, zostałem między innymi finalistą olimpiady neurobiologicznej. Już podczas nauki w liceum zgłębiłem tajniki matury - samodzielne rozwiązanie tysięcy zadań, przejrzenie wszystkich informatorów i zadań CKE z ostatnich 20 lat pozwoliło mi zrozumieć funkcjonowanie całego egzaminu i popatrzeć na niego tak, jak robi to egzaminator. Swoją wiedzę z tego przedmiotu następnie poszerzyłem podczas studiów z inżynierii chemicznej . W świecie chemicznym jestem każdego dnia, dzięki czemu moja wiedza jest aktualna i jestem w stanie pomóc poradzić sobie z nowymi wymysłami CKE i wyprzedzić ich myślenie.

CENNIK

Szkoła podstawowa, liceum: 80 zł/60 min
Przygotowanie do matury rozszerzonej: 100 zł/60 min
Poziom akademicki: 150 zł/60 min
Pozostałe: Do uzgodnienia.

Przedmioty: Chemia · - Szkoła Podstawowa
Chemia · - Gimnazjum
Chemia · - Szkoła Wyższa
Chemia · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    - Pracowałem z uczniem, który miał trudności z rozumieniem chemii organicznej, zwłaszcza reakcji i mechanizmów. Zastosowałem zindywidualizowany plan nauki, który obejmował interaktywne prezentacje i symulacje reakcji chemicznych. Dzięki regularnym sesjom, uczeń poprawił swoje wyniki z próbnych matur i zyskał pewność siebie przed egzaminem.

    - Pracowałem z uczniem, który miał zaliczyć egzamin komisyjny z chemii po niezdanym semestrze. Skupiłem się na głównych obszarach, które sprawiały mu trudność, takich jak stechiometria i chemia kwasów i zasad. Dzięki intensywnym ćwiczeniom, uczeń zrozumiał kluczowe koncepcje i pomyślnie zdał egzamin.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Najbardziej lubię w mojej pracy to, że mogę realnie wpływać na przyszłość moich uczniów, szczególnie w kontekście wyzwań, jakie stawia przed nimi polski system edukacji. Często spotykam się z uczniami, którzy mają problemy ze zrozumieniem materiału szkolnego, nie dlatego że brakuje im zdolności, ale dlatego że system edukacji nie zawsze dostarcza im odpowiednich narzędzi i metod nauczania.

    Moja misja polega na wypełnianiu tych luk i dostarczaniu uczniom wsparcia, którego potrzebują. Uwielbiam indywidualne podejście do każdego ucznia, co pozwala mi na dostosowanie metod nauczania do ich unikalnych potrzeb i stylu uczenia się. To niezwykle satysfakcjonujące, gdy mogę zobaczyć, jak zniechęcony i zdezorientowany uczeń zaczyna zrozumieć trudne zagadnienia chemiczne, zyskując pewność siebie i motywację do dalszej nauki.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    - Zastanów się, jakie są Twoje główne cele nauki chemii. Czy chcesz przygotować się do matury, poprawić oceny w szkole, zrozumieć konkretne zagadnienia, czy może rozwijać się w kierunku zaawansowanych umiejętności chemicznych? Jasno określone cele pomogą Ci znaleźć korepetytora, który będzie w stanie najlepiej sprostać Twoim oczekiwaniom.

    - Wybierz korepetytora, który ma odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w nauczaniu chemii. Sprawdź, czy ma doświadczenie w pracy z uczniami na Twoim poziomie oraz czy posiada wiedzę z zakresu, który Cię interesuje.

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA?

    1. Przed zajęciami wysyłam ci autorskie notatki i prezentacje z teorią. Jest to skrót zawierający wszystko, co powinieneś wiedzieć i nic więcej. Podręczniki do chemii a nawet większość vademeców zawiera tony niepotrzebnych informacji, które tylko zaśmiecają umysł. CKE nie sprawdza znajomości ciekawostek, tylko czy umiesz rozwiązać zadania ułożone na podstawie wymagań egzaminacyjnych . Notatki są skonstruowane właśnie w ten sposób, abyś w łatwy sposób mógł przyswoić czystą wiedzę egzaminacyjną. W notatkach nie ma formułek, których trzeba się nauczyć na pamięć - coś takiego po prostu nie ma sensu i kompletnie mija się z celem. Masz zrozumieć dany temat, a nie wykuć się go na pamięć. Coraz więcej zadań na maturze to zadania " na myślenie ", wykorzystujące zdolność czytania ze zrozumieniem i analizy tekstu, a także wykorzystania już pojętej wiedzy w nowych typach zadań, które jeszcze na maturze się nie pojawiały. Tego chcę Cię właśnie nauczyć.

    2. Po przeczytaniu i zrozumieniu teorii rozwiązujesz listę zadań , którą dostaniesz ode mnie. Składa się ona z zadań o różnym poziomie trudności i zawiera zadania CKE oraz moje autorskie. Podczas rozwiązywania zadań zapisujesz, co w danym zadaniu sprawiło Ci trudność. Podczas rozwiązywania zwróć uwagę na swój proces myślenia : Jak podchodzisz do danego zadania? Jak je analizuejsz? Jeśli kompletnie nie wiesz, jak coś rozwiązać, to rozpisz swój tok myślenia. Zastanów się, co sprawia ci trudność i gdzie pojawia się ta bariera uniemożliwiająca Ci pójście dalej.

    3. Na zajęcia łączymy się i prowadzimy rozmowę dotyczącą omawianego tematu. Często zadaję też pytania o poprzednie przerabiane tematy - to pozwala ugruntować wiedzę i zbudować pamięć długotrwałą. Zgodnie z tzw. krzywą zapominania Ebbinghausa po tygodniu od zajęć (bez przypominania materiału) pamięta się zaledwie 25% z nauczonych treści. Na zajęciach używamy więc najskutczniejszej metody na walkę z tym, czyli metody spaced repetition . Po krótkiej powtórce i rozmowie przechodzimy do zadań, które sprawiły Ci trudność.

    4. Resztę zadań sprawdzam po zajęciach i odsyłam ci krótki raport . Co ważne, na moich zajęciach nie są absolutnie stawiane żadne oceny punktowe. Raport składa się z oceny opisowej, w której opisuję, co poszło Ci dobrze, a nad czym warto popracować.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    1. Jakie jest Twoje wykształcenie i doświadczenie w nauczaniu chemii?
    2. Jakie metody nauczania stosujesz?
    3. Czy masz doświadczenie w przygotowywaniu uczniów do matury z chemii?
    4. Jakie materiały edukacyjne wykorzystujesz podczas lekcji?

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    Przed zatrudnieniem korepetytora chemii, warto przemyśleć kilka kluczowych kwestii, które mogą wpłynąć na efektywność i satysfakcję z takiej współpracy.

    1. Cele edukacyjne:
    Zastanów się, jakie są główne cele nauki chemii. Czy chodzi o przygotowanie do matury, poprawę ocen w szkole, zrozumienie konkretnych zagadnień, czy może rozwój bardziej zaawansowanych umiejętności chemicznych? Jasno określone cele pomogą znaleźć korepetytora, który będzie w stanie najlepiej sprostać Twoim oczekiwaniom.

    2. Doświadczenie i specjalizacja korepetytora:
    Sprawdź, jakie kwalifikacje i doświadczenie ma korepetytor. W moim przypadku, jako chemik inżynier, mogę oferować zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak i praktyczne podejście do nauki chemii. Moje doświadczenie zawodowe pozwala mi wprowadzać uczniów w zaawansowane zagadnienia, które mogą być nieosiągalne dla mniej doświadczonych nauczycieli.

    3. Metody Nauczania:
    Zastanów się, jakie metody nauczania będą najbardziej odpowiednie dla ucznia. Czy preferuje interaktywne ćwiczenia, wizualizacje, eksperymenty, czy może tradycyjne wykłady? Ważne jest, aby korepetytor miał elastyczne podejście i był w stanie dostosować metody nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia. Ja staram się łączyć nowoczesne technologie edukacyjne z praktycznymi doświadczeniami, aby nauka była zarówno angażująca, jak i efektywna.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    CO OFERUJĘ:
    - Spotkania na żywo w Łodzi lub online
    - AUTORSKIE notatki, zadania, materiały, arkusze powtórkowe i arkusze maturalne
    - Naukę chemii od kompletnego zera - pomogę i przygotować się do matury, nawet jeśli teraz absolutnie nic nie wiesz lub nie pamiętasz
    - Przygotowanie Twojego osobistego ILP - Individual Learning Plan - który pomoże Ci w rozłożeniu nauki; dopasujemy do twojego planu i kalendarza indywidualny harmonogram nauki, praktyki i powtórek
    - Kontakt poza zajęciami, pomoc w rozwiązywaniu zadań 24/7
    - Polecę ci dodatkowe materiały, z których warto skorzystać. Wskażę wartościowe zbiory zadań oraz te, na które nie warto marnować czasu.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Czy korepetycje wystarczą do uzyskania 90% na maturze z chemii?

    Żaden z korepetytorów ani nauczycieli nie jest magikiem - ostateczny wynik zależy od Ciebie i jego uzyskanie jest w Twoich rękach. Podczas korepetycji nauczę Cię jak uczyć się chemii, pomogę Ci z zadaniami od najprostszych do najtrudniejszych i wytłumaczę tajniki działania egzaminu. To z moich obserwacji jednak tylko około 50% pracy potrzebnej do uzyskania satysfakcjonującego wyniku. Reszta to samodzielne robienie zadań.

    Masz więcej wątpliwości?
    Skontaktuj się ze mną. Rozwieję wszystkie Twoje wątpliwości i odpowiem na wszystkie pytania.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Jedną z moich ulubionych historii z pracy korepetytora chemii dotyczy ucznia, którego będę nazywał Jakub. Przyszedł do mnie na początku klasy maturalnej, mając ogromne trudności z chemią i niską motywację. Jego celem było zdać maturę z chemii na tyle dobrze, aby dostać się na studia medyczne.

    Zaczęliśmy od podstaw. Jakub stopniowo zaczął rozumieć materiał i znajdować w nim przyjemność. Jego wyniki w szkole zaczęły się poprawiać, a on sam stał się bardziej pewny siebie.

    Pod koniec roku intensywnie przygotowywaliśmy się do matury, rozwiązując arkusze maturalne i analizując błędy. Jakub pracował niesamowicie ciężko. W dniu ogłoszenia wyników matur zadzwonił do mnie z wiadomością, że zdał egzamin z chemii na 90%! Udało mu się dostać na wymarzone studia medyczne, co było spełnieniem jego marzeń.

    Historia Jakuba jest dla mnie źródłem ogromnej satysfakcji i przypomina mi, dlaczego kocham tę pracę. Każdy sukces mojego ucznia jest dla mnie największą nagrodą.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Jako korepetytor chciałbym, aby inni zdawali sobie sprawę, że moja praca wymaga nieustannego zaangażowania i pasji. To nie tylko godziny spędzone na lekcjach, ale także wiele godzin przygotowań, analizowania wyników i dostosowywania metod nauczania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia. Korepetycje to dla mnie nie tylko praca, ale również misja pomagania uczniom w osiąganiu ich pełnego potencjału.

    - Każdy uczeń jest inny, dlatego dostosowuję metody nauczania do jego unikalnych potrzeb i stylu uczenia się. Pracuję nad tym, aby lekcje były interesujące i motywujące.
    - Oferuję wsparcie poza regularnymi lekcjami, w tym z zadaniami maturalnymi.
    - Moje metody nauczania są oparte na sprawdzonych technikach, które przyspieszają proces uczenia się i pomagają w osiąganiu lepszych wyników w krótszym czasie.
    - Regularnie śledzę najnowsze badania naukowe i publikacje dotyczące efektywnych metod nauczania. Dzięki temu mogę stosować najbardziej skuteczne techniki, które sprawdzają się w praktyce.
    - Uczestniczę w konferencjach i szkoleniach, aby stale podnosić swoje kwalifikacje.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Korepetycji udzielam od 5 lat. Pracuję z uczniami na różnym poziomie: szkoła podstawowa, liceum, technikum. Pomagałem w przygotowaniach do egzaminów poprawkowych, zaliczeń a przede wszystkim do matury rozszerzonej. Udzielanie korepetycji to dla mnie pasja. Nigdy nie rozumiałem, czemu chemia w szkołach nauczana jest w tak schematyczny i nudny sposób. Natłok niepotrzebnych informacji, ogromny stres z każdej strony i kontakt z niekompetentnymi nauczycielami to przepis na edukacyjną porażkę. Dlatego zdecydowałem podejść do nauki inaczej: od tworzenia darmowych treści dla uczniów w internecie, po kursy i indywidualne korepetycje.

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    Ostatnio jestem bardzo dumny z pracy z dziewczynką z podstawówki, którą nazwijmy Kasią. Kasia uczestniczyła w zajęciach z eksperymentami chemicznymi, ale niestety, zniechęciła się do chemii przez sposób nauczania w szkole podstawowej.

    Kiedy zaczęliśmy współpracować, moim celem było nie tylko nauczyć ją podstaw chemii, ale także przywrócić jej radość z chemii. Zorganizowałem zajęcia w formie zabawnych projektów, które były dostosowane do jej poziomu i zainteresowań. Starałem się pokazać chemii od strony, która mogła być dla niej ciekawa i ekscytująca. Po miesiącu pracy zauważyłem, że Kasia zaczęła się naprawdę interesować chemią.

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Chemia od zawsze była moją pasją. Swoją maturę rozszerzoną z chemii napisałem na 97% a z biologii na 95% , będąc w 100. centylu . Brałem udział w licznych konkursach chemicznych i biologicznych, zostałem między innymi finalistą olimpiady neurobiologicznej. Już podczas nauki w liceum zgłębiłem tajniki matury - samodzielne rozwiązanie tysięcy zadań, przejrzenie wszystkich informatorów i zadań CKE z ostatnich 20 lat pozwoliło mi zrozumieć funkcjonowanie całego egzaminu i popatrzeć na niego tak, jak robi to egzaminator. Swoją wiedzę z tego przedmiotu następnie poszerzyłem podczas studiów z inżynierii chemicznej . W świecie chemicznym jestem każdego dnia, dzięki czemu moja wiedza jest aktualna i jestem w stanie pomóc poradzić sobie z nowymi wymysłami CKE i wyprzedzić ich myślenie.

  • Opisz ostatnio wykonywany projekt / usługę. Czego dotyczył? Ile kosztował? Jak wiele czasu mu poświęciłeś (poświęciłaś)?

    Ostatnio pracowałem nad projektem dla uczennicy z podstawówki, która miała trudności z chemią i zniechęciła się do przedmiotu z powodu negatywnych doświadczeń w szkole. Projekt obejmował kilka sesji, w których koncentrowaliśmy się na interaktywnych eksperymentach chemicznych. Celem było pokazanie jej, jak fascynująca i zabawna może być chemia, jednocześnie wzmacniając podstawowe umiejętności i zrozumienie materiału. Koszt lekcji wynosił - jak zwykle u mnie - 80 złotych za godzinę zajęć.

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    CENNIK

    Szkoła podstawowa, liceum: 80 zł/60 min
    Przygotowanie do matury rozszerzonej: 100 zł/60 min
    Poziom akademicki: 150 zł/60 min
    Pozostałe: Do uzgodnienia.

    KONTAKT

    Numer telefonu: 604 717 212
    Adres e-mail: kontakt [ małpa ] ogarnijchemie [ . ] pl

    Jeśli nie odbieram telefonu, napisz SMS-a lub maila na mój adres. Skontaktuję się z Tobą jak najszybciej mogę.

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    Jeśli miałbym doradzić osobie chcącej zostać korepetytorem chemii, oto kilka kluczowych wskazówek, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu w tej profesji:
    - Upewnij się, że masz solidne podstawy wiedzy chemicznej. Niezbędne jest posiadanie wykształcenia w dziedzinie chemii lub pokrewnej, najlepiej na poziomie akademickim. Wiedza teoretyczna i praktyczna jest kluczowa do skutecznego nauczania.
    - Bądź na bieżąco z najnowszymi badaniami i metodami nauczania. Chemia i edukacja to dziedziny, które ciągle się rozwijają.
    - Każdy uczeń jest inny, więc ważne jest, aby dostosować metody nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia. Naucz się rozpoznawać mocne i słabe strony swoich uczniów i opracowywać spersonalizowane plany nauki, które pomogą im osiągnąć sukces.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Moją najmocniejszą stroną jest umiejętność efektywnego rozwiązywania problemów. Potrafię szybko identyfikować, gdzie uczniowie napotykają trudności w nauce chemii i skutecznie dostosować podejście, aby pomóc im przełamać te przeszkody.

    Nie tylko analizuję konkretne problemy, ale także tworzę innowacyjne i praktyczne rozwiązania, które pomagają uczniom zrozumieć trudne zagadnienia.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    Chciałbym udoskonalić swoje umiejętności w zakresie chemii supramolekularnej i jej zastosowań w inżynierii materiałowej. Chemia supramolekularna, która zajmuje się strukturami zbudowanymi z kilku molekuł, połączonymi niekowalencyjnymi oddziaływaniami, ma ogromny potencjał w tworzeniu nowych, zaawansowanych materiałów o unikalnych właściwościach.

    Interesuje mnie szczególnie projektowanie i synteza supramolekularnych struktur, które mogą być wykorzystane w inteligentnych materiałach, takich jak samonaprawiające się polimery czy materiały zdolne do selektywnego wykrywania i usuwania zanieczyszczeń środowiskowych. Chciałbym zgłębić techniki manipulowania oddziaływaniami międzycząsteczkowymi, aby kontrolować właściwości fizyczne i chemiczne tych materiałów na poziomie molekularnym.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    "Ale ja nic nie umiem i nie pamiętam" to jedna z najczęstszych wątpliwości maturzystów, chcących podejść do egzaminu z chemii.

    Stwierdzenie typu “nic nie pamiętam” są bardzo szkodliwe i niestety jedyne, co robią, to tylko redukują motywację. Zwykle osoby, które twierdzą, że nie pamiętają nic z chemii, mają po prostu mocno nieuporządkowaną wiedzę, schowaną w którejś z odległych “szufladek” w mózgu. Nauka chemii jest jak labirynt, ale pomogę Ci przez niego przejść - aż do końca.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    Czy nie jest za późno na to, żeby zacząć się uczyć?

    Nie. Nigdy nie jest za późno na naukę. Najpierw zastanów się jaki jest twój cel. Jaki wynik na maturze chcesz uzyskać? Dlaczego? Co ma Ci to dać? Co jeśli się nie uda? Podczas korepetycji często rozmawiam z uczniami na te tematy. Pomogę Ci w rozplanowaniu nauki, stworzenia indywidualnego kalendarza powtórek i przedstawię realne granice wyniku, który możesz uzyskać na maturze, w zależności od ilości włożonej pracy. Tu wszystko zależy od Ciebie, ale zrobię tyle, ile mogę, aby pomóc Ci przejść przez ten trudny okres.