Norbert T

Norbert T

  • Przedmioty: Chemia , Fizyka , Matematyka - Gimnazjum
    Chemia , Fizyka , Matematyka , Mechanika - Szkoła Wyższa
    Chemia , Fizyka i astronomia , Matematyka - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 10 lat
  • Wykszałcenie: Średnie (matura), Mismap UW
  • Zajęcia prowadzę: Warszawa Ursynów, Pracuję u siebie na miejscu · Mogę dojechać w odległości 20 km
  • Wynagrodzenie: od 70 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Konto Praca od zaraz Konto Praca od zaraz
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe
  • Potwierdzona tożsamość Potwierdzona tożsamość
  • Zweryfikowane referencje Zweryfikowane referencje

Korepetycji udzielam od 10 lat. Interesuję się heurystycznym nauczaniem matematyki. Mogę przygotowywać do konkursów na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum, matury praz pomagać z bieżącym materiałem.

Przedmioty: Chemia · Fizyka · Matematyka · - Gimnazjum
Chemia · Fizyka · Matematyka · Mechanika · - Szkoła Wyższa
Chemia · Fizyka i astronomia · Matematyka · - Liceum

5 referencji - ocena 5/5 - ostatnia

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Zajęcia na wysokim poziomie. Wszystko dobrze wytłumaczone, a atmosfera sprzyja rozwijaniu umiejętności. Dzięki tym zdjęciom zdałam egzamin na WUMie. Wystarczyły mi dwa spotkania, żeby doszlifować moje umiejętności i bez problemu rozwiązać wszystkie zadania. Polecam i pozdrawiam."

Trwa ładowanie…

Referencje

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Zajęcia na wysokim poziomie. Wszystko dobrze wytłumaczone, a atmosfera sprzyja rozwijaniu umiejętności. Dzięki tym zdjęciom zdałam egzamin na WUMie. Wystarczyły mi dwa spotkania, żeby doszlifować moje umiejętności i bez problemu rozwiązać wszystkie zadania. Polecam i pozdrawiam."

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Rok temu miałem przyjemność współpracować z Panen Norbertem. Jest on godny polecenia, ponieważ: 1. Dzięki niemu zdałem okropny egzamin z Analizy Matematycznej na WNE UW 2. Zacząłem ogarniać tematy, których w ogóle nie rozumiałem 3. Wspaniale tłumaczy i zachęca do samodzielnego myślenia 4. Podaje najlepszą literaturę do przedmiotu, gdzie wszystko jest opisane w prosty sposób 5. Jest bardzo elastyczny czasowo i pozwala umawiać się na dodatkowe terminy lekcji"

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Pan Norbert przygotowywał moją córkę do egzaminu gimnazjalnego, głównie z chemii. Potrafił zainteresować niełatwymi tematami. Szczegółowo omawiał teorię oraz zadania i zadawał pracę domową. Dorzucał od siebie ciekawostki chemiczne. Polecam p. Norberta jako korepetytora z chemii."

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Z całym przekonaniem polecam Pana Norberta Targosza, jako znakomitego, kreatywnego i wspierającego nauczyciela. Jego wiedza, umiejętności i podejście do uczniów prowadzą do ich zaangażowania i budzą zainteresowanie nauką. Dotyczy to zarówno przypadków, gdy chodzi o poprawę nienadzwyczajnych wyników w szkole, jak i takich, gdy w efekcie wspólnej pracy uczeń zdobywa laur olimpijski. Moje obserwacje dotyczą kilku osób, na przestrzeni lat, korzystających z pomocy w dziedzinie matematyki i chemii."

  • Potwierdzona przez Korepetycje.edu.pl

    "Pan Norbert prowadził zajęcia które przygotowywały mojego syna do konkursu matematycznego i olimpiady matematycznej gimnazjalistów w 2014/15. Podczas roku intensywnej i dobrej pracy wykazał się b. dużą wiedzą merytoryczną, solidnością i doskonałym podejściem. Pan Norbert ma doskonałe rozeznanie i wiedzę jeśli chodzi o dobór metody nauki, indywidualne podejście i zachęcenie ucznia do dużego wysiłku i samodzielnej pracy. Korepetycje prowadzone są przy dużym zaangażowaniu i zwracaniu uwagi na wszystkie aspekty dobrego przygotowania i możliwości ucznia. Jednocześnie nigdy nie było problemu z umówieniem terminu dodatkowych lekcji i dostępnością w przypadku pytań. Najlepszą referencją niech będzie również osiągnięty efekt, czyli osiągnięty poziom laureata i związane z tym pierwszeństwo wyboru liceum. Polecam Pana Norberta wszystkim, którzy chcą zrozumieć matematykę i podnieść poziom swojej wiedzy z tego przedmiotu."

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Ostatnio ( luty- kwiecień) zajmuję się pomocą z chemii uczniowi 3 klasy gimnazjum pod kontem przygotowania do egzaminu gimnazjalnego oraz podwyższenia oceny z chemii na koniec gimnazjum. Rok wcześniej pracowałem z tym samym uczniem nad matematyką. Nasze spotkania skończyły się po 2 tygodniach, ponieważ uczeń był wstanie już sanmodzielnie radzić sobie z matematyką bez mojej pomocy. Referencje od Sławomir Żołabka

    Przez ostatnie około 1.5 roku zajmowąłem się wraz z kolegą przygotowaniem ucznia na przełomie 2/3 gimnazjum do korkursów matematycznych. Efekty: laureat konkursu konkursy kuratoryjnego z matematyki oraz uczestjnik 2 etapu OMG ( olimpiady matematycznej gimnazjalistów) Kontunuujemy współpracę nadal pod kontem przygotowań do olimpiady matematycznej licealnej - Referencja od Pańastwo Romaniuk.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Bardzo mnie cieszy gdy udaje mi się podczas moich lekcji przekonać ucznia że wcale nie jest taki beznadziejny jak wcześniej mu albo jego nauczycielowi się wydawało. Jestem przekonany że w przypadku osoby zainteresowanej nie ma takich zaległości których nie dalo się nadrobić. Wielką przyjemność sprawia mi też pokazywanie iż matematyka wygląda tak naprawdę zupełnie inaczej niż jest to pokazywane w szkole.

    Udzielanie korepetycjest jest tez bardzo często okazją do lepszego zrozumierza rzeczy kóre już umiem, ale potrzeba wytłumaczenia ich osobie która ma z nimi problem wymaga ponownego przemyślenia tematu i spojrzenia na sprawę od zupełnie innej strony. Czasami trzeba poszperać w literaturze. Udzielając korepetycji sam się wiele nauczyłem i się tego w zupełności nie wstydzę! :)

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Zainteresowanie się heurystyką matematyki oraz bycie upartym w dążeniu do celu. Wszechstronne zainteresowania. Rozsądna dydaktyka wymaga wiedzy nie tylko z matematyki ale też psychologii i pedagogiki. Zainteresowanie takimi dziedzinami jak chemia czy fizyka pozwala często lepiej zrozumieć i umotywować wiele pojęć matematycznych. Rozwiązanie zadanie nie powinno być końcem rozmyślania nad nim , nalezy się zastanowić czy:
    1) da się jakoś łatwo sprawdzić czy wynik jest poprawny
    2) czy nie da się do wyniku dojść prostrzą metodą, zwłaszcza jełsi po skomplikowanych obliczeniach dostajemy prosty wyynik?
    3) Czy zadania algebraicznego nie można przeformuować na geometryczne a geometrycznego na algebraiczne? to czasami upraszcza rozwiązanie ale i pomaga lepiej zrozumieć zagadnienie
    4) Czy jeśli nie potrafię rozwiązać postawionego zadania wprost to należy się zastanowić czy może potrafię rozwiązać inne ale podobne i zastanowić się jak należy zmienić metodę postępowania aby zadziałało w naszym przypadku
    5) Rozpatrzenie szczególnego przypadku nie jest rozwiązaniem zadania. ale często rozpatrywanie przypadków szczególnych może nasunąc pomysł jak powinno wyglądać rozwiązanienaszego zadania.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    Po pierwsze powinien się zapytań jak długo dana osoba udziela korepetycji i zestawić to ze swoimi oczekiwaniami wobec zajęć. Po drugie powinna zapytać się o proponowaną częstotliwośc zajęć. Jeśli korepetytor bedzie proponował zbyt czeste zajęcia przy jednoczesnym braku nacisku na pracę własną to być może niekoniecznie zależy mu na efektach a jedynie na pieniadzach.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Szczegóły zależą od tego kto i z jakim problemem do mnie przyjdzie, czy jest to przygotowanie do konkursów czy pomoc w zaległościach. Metodykę staram się dobierać kierując się indywidualnymi cechami psychologicznymi ucznia. Jednak zawsze staram się podczas lekcji używać różnych wskazówek heurystycznych ( których kilka przytoczyłem w pytaniu " Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach? " W efekcie często się zdaża że podczas lekcji uczeń, kierowany moimi mniej lub bardziej subtelnymi wskazówkami sam rozwiązuje większość zadań co ma ogromne znaczenie psychologiczne bo wyrabia przekonanie że " wow byłem zrobić to w zasadzie sam! " Oczywiście w przypadku osób z bardzo dużymi zaległościami nie zawsze można zaczynać od tej metody i wpierw trzeba poświęcić odpowiednią ilość czasu na " ok to ja ci pokażę o co w tym chodzi i że to nie jest takie trudne " Ale ostetecznie dażę zawsze do tego aby ucześ sam rozwiązał tyle ile jest wstanie. Całkowita bierność polegająca na tym że ja przez 1 czy 2 h robię zadania a uczeń słucha i przytakuje że wszytsko rozumie kończyła się zadowoleniem ze strony ucznia i rodziców aż do momentu nadejścia klasówi :) Dlatego taką formę pracy przestałem stosować już z 4 lata temu i nawet jeśli sam rozwiązuje zadania to zadaję w odpowiednich momentach pytania uczniowi w stylu " a teraz jak bedzie?" " mogę tak zrobić?" " dlaczego mogę tak zrobić? " " przypomina ci to coś?"

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Niestety klijencie zazwyczaj nie zadją mi zbyt wielu pytań. A szkoda. Jełsi już pytania padają to są to pytania " no dobra ale jak na to wpaść samemu" Kiedyś miałem problemy z odpowiedzią na takie pytanie pomimo że sam je sobvie często zadawałem. Potem w wyniku samokształcenia z czasem byłem wstanie odpowiadać na to pytanie w coraz większej liczbie przypadków. Mój obecny system pracy wygląda tak że zadania są rozwiązywane w ten spośób że takie pytanie nie zostaje zadane ponieważ odpowiedz na nie pojawia się sama w trakcie procesu rozwiązywania. Oczywiście wszytsko zależy od konkretnego przyapdku.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Tak, miałem kiedyś ucznia któremu nie za bardzo zależąło na na nauce ale jego tacie tak. Aby zminimalizować ryzyko tego iż podopieczny nie dotrze na zajęcia Tata podjął decyzję iż przywiezie go do mnie do domu. Rano w dniu korepetycji dostaję telefon od Ojca iż niestety zajęcia się nie odbędę ponieważ J****** uciekł w nocy z domu :)

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Każda osoba chcąca nauczyć się matematyki fizyki lub przedmiotu pokrewnego musi uświadomić sobie jedną rzecz. Niezależnie od poziomy wykształcenia korepetytora, technik nauczania przez niego stosowanych, poświęcenia z jego strony, nic nie zatąpi pracy własnej. Nawet najlepsze korepetycje mogą przynieść efekt zdecydowanie mniejszy od oczekiwań jeśli samemu nie poświęci się odpowiedniej ilości czasu na przeanalizowanie tematu i zrobienie zadań dla utrwalenia materiału.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Szczerze mówiąc to już dokładnei nie pamiętam bo było to w roku 2007 :) Z pewnością pchnęły mnie zarówno względy finansowe jak i chęć pomagania innym jak i samkształcenia zgodnie z dewizą iż człowiek naprawde rozumie jakieś zagadnienie jest jest wstanie jest dobrze wytłumaczyć osobie która ma z nim problemy. Pomagałem też harytatywnie. Ale jakie były proporcje to już nie paiętam.

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Obecnie jestem studentem indywidualnych studiów matematyczno przyrodniczych ( mismap uw) na których do zeszłych 2 lat studiowałem matematykę którą uzupełniałem pojedyńczymi przedmiotami z wydziałów biologii chemii i fizyki. Przed podjęciem studiów na mismap studiowałem oddzielnie przez pewien czas fizkę i matematykę. W tym roku postanowiłem zmodyfikować swój program i poza matematyką realizować jedynie przedmioty na wydziale psychologii aby zdobyć szeroką wiedzę o funkcjonowaniu psychiki człowieka w celu lepszego diagnozowania i rozwiązywania problemów z matematyką jakie ma człowiek. Ponieważ bardzo często problemy te wynikają nie z małych możliwości intelektualnych ale problemów z koncentracją, blokowania się w wyniku stresu czy też nie ze zrobienia zbyt małej ilości zadań a odwrotnie zbyt duzej co w przypadku szkolnych zadań moze prowadzić do przemęczenia, popadnięcia w rutynę i w efekcie na sprawdzianie człowiek jest z jednej strony przekonany iż zrobił tyle zadań iż nic go nie zaskoczy ( ale jest już nieco zmęczony) w efekcie nawet najmniejszy błąd, nawet odrazu poprawiony może doprowadzi do rozsypki trzeźwego logicznego myślenia i położenia sprawdziany. Ostatnio zainteresowałem się procesami poznawczymi ( w tym myślenia abstrakcyjnego) jakie zachodzą u człowieka od momentu urodzenia, kiedy jakie się pojawiają i jaka jest ich dynamika. Interesuję mnie też edykacja matematyczna osób niepełnosprawnych np niewidomych.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Technikę pracy staram się dostosować zawsze indywidualnie do ucznia ( właszcza jeśli jest to długoterminowa współpraca a nie pojedyńcze spotkanie) Ponaddto stosuję nowoczesne metody które nie są jeszcze powszechne ani wśród nauczycieli w szkołach ani wśród korepetytorów.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    Wszytsko :) zawsze można coś poprawić. A tak dokładniej to:
    Psychologiczno -pedagogiczne tak abym mógł w sposób bardziej kompleksowy i dobrany indywidualnie pomagać ludzuiom z specyficznymi problemami z nauką jak i tym kórzy problemów nie mają i chcę więceić więcej.

    Z pewnością muszę poznać więcej heurystyk do zagadnień do których znam ich mało lub wcale.