Mateusz S
Mateusz S
- Przedmioty:
Matematyka - Szkoła Podstawowa
Matematyka , Mechanika - Szkoła Wyższa
Matematyka - Liceum
- Doświadczenie: 1 rok
- Wykszałcenie: Wyższe, Akademia Górniczo Hutnicza w Krakowie
- Zajęcia prowadzę: Kraków Prądnik Biały, Pracuję u siebie na miejscu · Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 5 km
- Wynagrodzenie: od 50 zł za godzinę
- Potwierdzony adres kontaktowy email
- Informacje o wykształceniu
- Potwierdzony numer telefonu
- Odpowiedzi na pytania
- Sprecyzowany przedmiot korepetycji
- Zdjęcie profilowe
Witam Cię jestem Mateusz,
Studiuje budownictwo na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie, zaczynam piąty semestr.
Od ponad roku prowadzę korepetycje z uczniami, których przygotowywałem do matury oraz pomagałem w nauce do sprawdzianów i kartkówek. Oprócz nauki w średnich szkołach uwielbiam pomagać również młodszym adeptom matematyki w klasach podstawowych. Zapewniam naukę zdalnie oraz stacjonarnie ( zapewniam również dojazdy do uczniów na terenie Krakowa )
Przedmioty:
Matematyka ·
- Szkoła Podstawowa
Matematyka ·
Mechanika ·
- Szkoła Wyższa
Matematyka ·
- Liceum
Pytania i odpowiedzi
-
Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.
Jako korepetytor matematyki miałem różne zlecenia, w tym przygotowywanie uczniów do matury. Pamiętam trzech uczniów, których wspierałem w tym ważnym czasie.
Pierwszy uczeń, Tomek, miał duże problemy z algebrą, szczególnie z funkcjami kwadratowymi. Pracowaliśmy nad systematycznym rozwiązywaniem równań i zadań tekstowych. Po kilku miesiącach zauważyłem, że zaczął rozumieć logikę tych zagadnień i przestał się ich bać.
Kasia, druga uczennica, miała trudności z geometrią analityczną. Pomogłem jej zrozumieć zależności między wzorami, a także nauczyłem, jak efektywnie używać wzorów trygonometrycznych w zadaniach. Przed maturą była dużo bardziej pewna siebie.
Trzeci uczeń, Bartek, miał dobre podstawy, ale potrzebował pomocy w zadaniach otwartych. Skupiliśmy się na strategii rozwiązywania tego typu zadań, co pomogło mu zdobyć cenne punkty na maturze. Dzięki naszej pracy wszyscy uczniowie osiągnęli lepsze wyniki, niż się spodziewali. -
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Najbardziej lubię w mojej pracy korepetytora z matematyki to, jak mogę obserwować rozwój uczniów. Matematyka często wydaje się trudna, a uczniowie czują się zagubieni lub zniechęceni. Kiedy jednak widzę, jak zrozumienie zaczyna do nich docierać, to naprawdę sprawia mi ogromną satysfakcję. Lubię, gdy uczniowie zadają pytania, bo to oznacza, że aktywnie myślą i starają się znaleźć rozwiązanie. Każda poprawa w ich umiejętnościach, nawet mały krok naprzód, jest dla mnie motywacją do dalszej pracy.
Ważnym aspektem jest też indywidualne podejście do każdego ucznia. Każdy uczy się w swoim tempie i ma inne potrzeby, więc staram się dostosowywać materiały i metody do ich stylu uczenia się. Cieszy mnie również, że mogę pomóc im budować pewność siebie i pokazywać, że matematyka, choć trudna, jest do opanowania.
-
Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?
Osobie szukającej korepetytora matematyki poradziłbym, aby zwróciła uwagę na kilka kluczowych aspektów. Przede wszystkim ważne jest, aby znaleźć kogoś, kto potrafi cierpliwie tłumaczyć trudne zagadnienia i dostosować tempo nauki do indywidualnych potrzeb ucznia. Warto pytać o doświadczenie w pracy z różnymi poziomami zaawansowania – ja, na przykład, pracowałem zarówno z uczniami potrzebującymi solidnych podstaw, jak i z tymi, którzy chcieli osiągnąć wysokie wyniki na egzaminach.
-
Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?
Jeśli byłbym klientem szukającym korepetytora z matematyki, chciałbym wiedzieć kilka istotnych rzeczy. Po pierwsze, jak długo korepetytor pracuje w zawodzie i jakie ma doświadczenie. Chciałbym wiedzieć, czy miał do czynienia z uczniami na różnym poziomie zaawansowania oraz czy potrafi dostosować metody nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia.
Po drugie, interesowałoby mnie, jakiego rodzaju materiały dydaktyczne są wykorzystywane i czy korepetytor skupia się na rozwijaniu zrozumienia, czy tylko na rozwiązywaniu zadań. Ważne jest też, jak wygląda proces nauki – czy jest systematyczny, czy elastyczny, i jak korepetytor wspiera ucznia w trudniejszych momentach.
Na koniec, chciałbym wiedzieć, jakie są opinie innych uczniów, z którymi pracował. Czy byli zadowoleni z postępów? Jakie wyniki osiągnęli na egzaminach, na przykład maturze? To dałoby mi obraz skuteczności korepetycji. -
Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?
Klient szukający odpowiedniego korepetytora z matematyki powinien zadać kilka kluczowych pytań, aby upewnić się, że wybrana osoba spełni jego oczekiwania. Oto przykłady pytań:
Jakie masz doświadczenie w nauczaniu matematyki? – To pytanie pozwala ocenić, ile lat korepetytor pracuje w zawodzie i z jakimi poziomami uczniów miał do czynienia.
Jakie metody nauczania stosujesz? – Dobrze jest zapytać, czy korepetytor dostosowuje metody do indywidualnych potrzeb ucznia, czy preferuje konkretne techniki, na przykład zadania praktyczne czy teoretyczne wyjaśnienia.
Jak pomagasz uczniom przygotować się do egzaminów, takich jak matura? – Ważne jest, aby wiedzieć, jakie podejście stosuje korepetytor podczas intensywnego przygotowania do egzaminów.
Czy masz doświadczenie w pracy z uczniami mającymi trudności w nauce matematyki? – Jeśli uczeń ma problemy z przedmiotem, warto dowiedzieć się, jak korepetytor pomaga w przezwyciężaniu trudności.
Jakie są opinie uczniów, z którymi pracowałeś? – Poproszenie o referencje lub opinie może dać wgląd w skuteczność i styl pracy korepetytora. -
Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?
Zanim klient zdecyduje się na zatrudnienie mnie jako korepetytora z matematyki, powinien przemyśleć kilka kwestii, które mogą pomóc w podjęciu decyzji. Przede wszystkim warto zastanowić się, czego oczekuje od współpracy i jakie są jego cele – czy potrzebuje regularnych lekcji, przygotowania do egzaminu, czy doraźnej pomocy z trudnym tematem.
Mój największy atut to indywidualne podejście do ucznia. Każdy uczeń ma inne potrzeby i tempo nauki, dlatego staram się dopasować materiał oraz sposób nauczania do jego możliwości i stylu pracy. Jestem cierpliwy i potrafię w prosty sposób tłumaczyć złożone zagadnienia, co pozwala uczniom zrozumieć trudne tematy.
Dodatkowo, mam doświadczenie w pracy z różnymi poziomami uczniów, w tym z tymi, którzy potrzebują pomocy w budowaniu pewności siebie w matematyce. Lubię systematyczność, co przekłada się na stałe postępy moich uczniów. -
Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?
Moje usługi wyróżniają się na tle innych korepetytorów przede wszystkim indywidualnym podejściem do każdego ucznia. Zdaję sobie sprawę, że każdy ma inne tempo nauki i różne obszary, w których potrzebuje wsparcia, dlatego starannie dostosowuję metody nauczania do indywidualnych potrzeb. Dbam o to, aby każda lekcja była dostosowana do poziomu ucznia, niezależnie od tego, czy potrzebuje on pomocy z podstawami, czy przygotowuje się do egzaminu maturalnego.
Kolejną cechą, która mnie wyróżnia, jest nacisk na budowanie pewności siebie u ucznia. Wiem, że matematyka często budzi stres, dlatego oprócz rozwiązywania zadań, uczę również podejścia do problemów i radzenia sobie z trudnościami. Moim celem jest, aby uczniowie nie tylko rozumieli materiał, ale też wierzyli, że są w stanie poradzić sobie z każdym zagadnieniem.
Dzięki doświadczeniu i cierpliwości staram się tworzyć atmosferę sprzyjającą nauce, gdzie zadawanie pytań i popełnianie błędów jest częścią procesu, a nie powodem do stresu.