Maria G

Maria G

  • Przedmioty: Historia i społeczeństwo - Szkoła Podstawowa
    Historia - Gimnazjum
    Historia - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 2 lata
  • Wykszałcenie: Wyższe, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Zajęcia prowadzę: Kraków , Pracuję u siebie na miejscu · Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 5 km
  • Wynagrodzenie: od 25 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe

Jestem historykiem Europy Wschodniej. Posiadam doświadczenie w pracy z uczniami szkół podstawowych, jak również średnich (mam "na koncie" przygotowanie do matury). Naukowo zajmuję się kwestią wychowania i kształcenia kobiet w XIX wieku oraz zabiegami antymagicznymi w obrębie jamy grobowej na ziemiach polskich w X-XII wieku. W pracy kieruję się twierdzeniem "informacje banalne zawsze można sprawdzić/przypomnieć; prawdziwa historia to ludzie", dlatego stosuję metodę opowiadania umożliwiającą uczniowi zrozumieć kontekst i realia wydarzeń, o których uczy się na lekcjach szkolnych.

Przedmioty: Historia i społeczeństwo · - Szkoła Podstawowa
Historia · - Gimnazjum
Historia · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Ostatnio pracowałam z maturzystką, Przygotowywałam ją do matury z historii, również z elementów historii kultury, literatury. Zajęcia opierały się o rozmowę na temat wybranych zagadnień, moje wykłady i odpytywanie uczennicy z omówionego materiału.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Historia jest moją pasją, a możliwość dzielenia się nią, opowiadania o niej sprawia mi ogromną radość. Dużą przyjemność daje mi wprowadzanie uczniów w zagadnienia z przeszłości. Lubię moment, kiedy, odpowiednio kierowani, zaczynają rozumieć świat i ludzi z przeszłości, kierujące nimi motywy i kiedy zaczynają sami wyciągać z tego wnioski.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    osobie poszukującej korepetytora historii radziłabym wybranie osoby, która nie tylko posiada niezbędną wiedzę, ale również pasję. Sama zetknęłam się nie raz z nauczycielami, którzy potrafili nawet najbardziej ciekawy temat obrzydzić bezbarwnym monologiem. Aby polubić historię potrzeba przewodnika, który będzie potrafił opowiadać o niej w sposób ciekawy, zajmujący i który pomoże uczniowi "wejść w skórę" naszych przodków.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    1 Ukończone studia 2 Czy studia są kontynuowane i na jakim etapie 3 Czy dana osoba jest nauczycielem szkolnym, akademickim czy tez wybrała inną formę 4 Jaką dziedziną się zajmuje (epoka, nauki pomocnicze) 5 Preferowana technika nauczania nauczyciela (sposób nauczania, czy równolegle do szkoły, czy niezależnie) 6 Nauczanie ogólne czy przygotowanie np do matury 7 Materiały, na jakich będzie się pracować 8 Forma spotkań (osobiście, online, omawianie tematów poruszanych w szkole, tłumaczenie już omówionych tam tematów, przygotowanie do następnych itd)

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    1 Cel korepetycji 2 Oczekiwania względem lekcji 3 Oczekiwania względem rezultatów 4 Preferowana forma lekcji (wykład, rozmowa, omówienie szkolnych tematów, wytłumaczenie zagadnień, poszerzenie wiedzy poprzez wyście poza program szkolny)5 Preferowana długość (tj. np kilka spotkań a spotkania rozciągnięte w czasie np na rok, co rzutuje na rozkład materiału)

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Moim celem nie jest wyuczenie ucznia suchych faktów, które można w kilka sekund sprawdzić w internecie. Chcę, by młody człowiek naprawdę poznał przeszłość, zrozumiał ją i potrafił na jej podstawie wyciągać wnioski co do współczesnych sytuacji, dostrzegał ich źródło i schematy działań nimi kierujących. Dzięki temu historia stanie się dla niego prawdziwą nauczycielką życia bez względu na to, jaką ścieżkę obierze w przyszłości.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Czy przygotowuję do egzaminu maturalnego? Tak, ale stawiam na poszerzenie wiedzy jako całości, a nie zamkniętym dostosowaniu się do klucza. Chcę, aby uczeń w pełni rozumiał podstawowe zagadnienia, dzięki czemu będzie potrafił nie tylko zdać egzamin, ale również funkcjonować w społeczeństwie jako człowiek wykształcony.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Każdy historyk powinien mieć wiedzę z każdej epoki i głównych dziedzin. Jednak żaden nie wie wszystkiego o wszystkim. To, że historyk, z którym rozmawiasz nie zna odpowiedzi na to konkretne pytanie/nie pamięta/nie jest pewien/chce dopytać kolegi nie znaczy, że jest złym historykiem. Znaczy to tyle, że akurat tego nie wie, równocześnie będąc chociażby jednym z trzech specjalistów w Europie w zupełnie innym temacie.

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    Ostatnim projektem, którego się podjęłam było przeprowadzenie korepetycji-warsztatów dla grupy maturzystów "Historia alternatywna". Uczestnicy zajmowali się omawianiem wydarzeń historycznych z punktu widzenia "co by było, gdyby...?". Na podstawie plansz i danych musieli wyszczególnić elementy odpowiedzialne za powodzenie np przebiegu bitwy, ewentualne zagrożenia aż po finalne wnioski typu "Bez czego Blizkrieg nie mógłby się udać? Bez wynalezienia koła".

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Absolwentka studiów historycznych ze specjalizacją z historii Europy Wschodniej. Zajmuję się badaniem zagadnienia edukacji oraz wychowania polskich kobiet w XIX wieku. Prócz tego poszerzam swoją wiedzę na temat średniowiecznych pochówków na ziemiach polskich (obrządki, wyposażenie jam grobowych itd.) oraz średniowiecznego prawa karnego.

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    Opłatę za lekcje pobieram w wysokości 25zł w przypadku spotkań trwających godzinę i 35zł w przypadku spotkań półtoragodzinnych. Przed rozpoczęciem pracy preferuję spotkanie/rozmowę-konsultację, mającą na celu uzgodnienie celu lekcji, ich formy, czasu lekcji, tematów. Za takie spotkanie pobieram opłatę w wysokości 10zł. Pobieram ją ze względu na prawdopodobne koszta dojazdu, jednak obowiązuje ona również w przypadku konsultacji drogą elektroniczną.

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    Wybór dobrej specjalizacji. Historyków "od wszystkiego i od niczego" nie brakuje. Można kochać historię od początku do końca. Mieć szeroką wiedzę z każdej epoki i możliwej dziedziny. Ale choćby się temu poświeciło całe życie, nie będzie się specjalistą od wszystkiego. Jest to po prostu niemożliwe. Dlatego warto mieć swój temat czy dziedzinę, która pozwoli na rozwój, da satysfakcję z odkryć i ułatwi funkcjonowanie w środowisku historycznym.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Preferuję przekazywanie wiedzy w formie opowieści uwzględniającej szerszy zakres czasowy. Pomaga to w zrozumieniu realiów i motywów. Uczeń może w taki sposób zrozumieć mechanizmy rządzące historią, dostrzec analogie, co ułatwi poruszanie się w zadanym materiale.