Agata P
Agata P
- Przedmioty:
Chemia , Fizyka , Matematyka , Informatyka - Szkoła Podstawowa
Fizyka , Matematyka , Informatyka - Gimnazjum
Matematyka , Logika - Szkoła Wyższa
Technologia informacyjna , Matematyka - Liceum
- Doświadczenie: Ponad 10 lat
- Wykszałcenie: Wyższe, Wydział Matematyki i Informatyki UAM
- Zajęcia prowadzę: Poznań Grunwald, Pracuję u siebie na miejscu · Pracuję zdalnie (internet/telefon) · Mogę dojechać w odległości 5 km
- Wynagrodzenie: od 50 zł za godzinę
- Potwierdzony adres kontaktowy email
- Informacje o wykształceniu
- Potwierdzony numer telefonu
- Odpowiedzi na pytania
- Sprecyzowany przedmiot korepetycji
- Zdjęcie profilowe
Jestem matematykiem i dydaktykiem z zamiłowania i wykształcenia, doktorantką na UAM i absolwentką PP. Od kilkunastu lat z powodzeniem udzielam korepetycji, a moi uczniowie zawsze osiągali swoje cele. Mam przygotowanie pedagogiczne, a ponadto podczas studiów prowadziłam zajęcia ze studentami pierwszych lat matematyki i informatyki. Pasjonuję się Porozumieniem Bez Przemocy i taki rodzaj komunikacji (szczery, motywujący, wspierający, dający poczucie bezpieczeństwa, pewności siebie i poczucia własnej wartości) wykorzystuję w pracy z uczniem. Umiem wyczuć sposób uczenia się ucznia tak, aby jak najlepiej kierować współpracą i zwiększyć możliwości ucznia do przyswajania wiedzy. Moi uczniowie zawsze mnie polecają i nawet po latach przychodzą kolejni z polecenia. Takich uczniów mam najwięcej!
Przedmioty:
Chemia ·
Fizyka ·
Matematyka ·
Informatyka ·
- Szkoła Podstawowa
Fizyka ·
Matematyka ·
Informatyka ·
- Gimnazjum
Matematyka ·
Logika ·
- Szkoła Wyższa
Technologia informacyjna ·
Matematyka ·
- Liceum
Pytania i odpowiedzi
-
Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.
Pomoc uczniom w poprawie oceny na koniec roku i w zaliczeniu roku. Pomoc studentom w zaliczeniu kolokwium i egzaminu. Konsultacje analityczne z pracownikiem IT. Przygotowuję także warsztaty dla małych dzieci i rodziców. Tak, aby zaleczyć matematyczne rany u rodziców i ułatwić dzieciom start w piękny świat wyobraźni, kształtów, logiki...
-
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Kontakt z drugim człowiekiem i to, że mogę mu pomóc. Dużo radości daje mi intensywność i energia, jakie towarzyszą tej pracy. Spotkanie z nowym uczniem i każda lekcja jest zawsze wyzwaniem. Nie ma nudy, ciągle się coś dzieje, cały czas jestem skoncentrowana i czujna. Korepetycje zawsze pomagają mi się skoncentrować i później przenieś tą koncentrację na inne zajęcia. Dają kopa nawet w pochmurny dzień ;)
-
Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?
Spotkanie i rozmowę w 4 oczy. Szczerość w wyrażaniu oczekiwań. Chęć wyrażenia swoich emocji, zadowolenia, frustracji. Zawsze staram się je usłyszeć. Polecam rozmowę, bo wierzę, że jest świetnym narzędziem dla znalezienia wspólnej strategii osiągnięcia celu!
-
Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?
Jak to jest być matematykiem, o co chodzi, gdy pracuje się naukowo i co to właściwie oznacza? Zapytałabym także dlaczego nie pracuję w szkole. I co to jest Porozumienie Bez Przemocy!
-
Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?
Powinien spotkać się, aby poznać korepetytora i zdecydować, czy dobrze mu się z nim współpracuje. Jakość relacji uczeń-nauczyciel jest w mojej opinii podstawą efektywnej współpracy.
-
Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?
Potrafię łączyć wiedzę merytoryczną z metodyczną. Potrafię odczytać jakie uczeń ma w danej chwili trudności, nawet jeśli się nie odzywa. Potrafię odczytać emocje, nazwać je i często w ten sposób pomóc pozbyć się jakiś lęków, czy wprowadzić spokój, co pomaga w koncentracji. Czasem proponuję i zgadzam się na elementy fizjoterapii - masaż szyi, czy ramion, bo z doświadczenia wiem, że to dotlenia mózg, rozładowuje napięcie mięśniowe i pomaga w nauce. Potrafię na bieżąco, w trakcie spotkania zrozumieć nieznany mi materiał (albo sposób myślenia i rozwiązywania zadań prowadzącego) i przetłumaczyć do uczniowi "na polski". Potrafię przyznać się do błędu, bo takie zdarzają się każdemu.
-
Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?
- Na czym polega moja praca naukowa? odp: na wymyślaniu twierdzeń i dowodzeniu ich. Na odkrywaniu zależności, powiązań, własności itd.
- Kto i gdzie to wykorzysta? odp: Najczęściej matematycy, którzy pracują w bardziej stosowanych dziedzinach, także naukowcy innych dziedzin ścisłych, fizycy, informatycy, biolodzy, chemicy itd.
- Dlaczego nie uczę w szkole? odp. Bo nie lubię systemu, bo uważam, że szkoła krzywdzi ludzi. Bo dzieci to ludzie i powinny doświadczać w szkole respektowania swoich praw. Uważam, że szkoła krzywdzi także rodziców i nauczycieli. Przynajmniej w obecnej formie. -
Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.
Ulubiona radosna to nie pojedyncza historia, tylko każdy sukces mojego ucznia, przez sukces rozumiem nie tylko ocenę na sprawdzianie/kolokwium/koniec roku. To także chwila, gdy dowiaduję się, że kolejny uczeń przyszedł do mnie z polecenia byłego ucznia.
Ulubiona smutna i ku przestrodze, to gdy dowiedziałam się, że ktoś, kogo znam, kto był kiepskim, trójkowym studentem z częstymi poprawkami, uczy w szkole. Wiedziałam z ust ucznia tej osoby jak wyglądają lekcje, relacja z uczniami i efektywność ich pracy (w raczej jej brak). Takich nauczycieli nie powinno być w szkołach! -
Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?
Chciałabym, aby wiedzieli, że na proces uczenia się ma wpływ bardzo wiele czynników. Że popełnianie błędów jest ok, że ważne jest uświadomienie sobie lęków, nazwanie ich i oswojenie. Że będąc matematykiem-naukowcem jest się ciągle na jakiejś lekcji, a często jedynym nauczycielem jest książka, czy publikacje.
-
W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?
Marzyłam o tym odkąd pamiętam. Zawsze lubiłam dzielić się wiedzą i umiejętnościami. Będąc dzieckiem powtarzałam, że będę nauczycielem w szkole. Z czasem poszerzenia moich horyzontów uświadomiłam sobie, że można pomagać w nauce inaczej. Będąc nauczycielem akademickim, tutorem itp. To praktykuję.
-
Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.
Ukończyłam Podyplomowe Studium Przygotowania Pedagogicznego, czytam literaturę z zakresu samorozwoju. Pasjonuję się i uczestniczyłam już w 5-ciu warsztatach z Porozumienia Bez Przemocy, które przekładają się na moją współpracę z uczniami i możliwość wsparcia ich m.in. na polu radzenia sobie z emocjami.
-
Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.
Nie jest skomplikowany, jednak, jeśli chciałoby do mnie przyjść 2-ch uczniów, to każdy będzie płacił za godzinę zajęć 35zł. Jeśli 3-ch, to 25zł. Zdarza się w sytuacjach awaryjnych, że gdzieś obok krążą moje dzieci/dziecko. Zawsze wtedy pytam, czy to będzie dla ucznia ok i wtedy dogadujemy się indywidualnie odnośnie finansowania.
-
Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?
Umiejętność holistycznego (całościowego) spojżenia na proces uczenia się. Z doświadczenia osoby ciągle uczącej się wiem, jak to jest ważne. I jak ważnym elementem jest umiejętność radzenia sobie ze stresem i innymi trudnymi emocjami. To wysłuchanie ich jest najczęściej kluczem do sukcesu!
-
Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?
Umiejętność radzenia sobie ze stresem i wspierania innych w rozwoju tej umiejętności. Jest bardzo wiele technik, każdy jest inny, więc co innego mu służy. Zgłębienie tego tematu jest bardzo pomocne, kluczowe dla efektów pracy ucznia. O zdrowiu nie wspominając.