Zbigniew S

Zbigniew S

  • Przedmioty: Fizyka , Matematyka - Gimnazjum
    Matematyka , Mechanika - Szkoła Wyższa
    Fizyka i astronomia , Matematyka - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 10 lat
  • Wykszałcenie: Wyższe,
  • Zajęcia prowadzę: Szczecin Północ, Pracuję u siebie na miejscu · Mogę dojechać w odległości 10 km
  • Wynagrodzenie: od 75 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe

Moi uczniowie, na każdej lekcji słyszą ode mnie, że fizyka i matematyka jest prosta. Początkowo zaprzeczają moim słowom, powołując się na swoje smutne doświadczenie. Po pewnym czasie uczniowie ci stwierdzają jednak, że „jak się dobrze wytłumaczy, to faktycznie fizyka i matematyka są prosta”. A zanim nadejdzie pora egzaminów, staje się dla nich oczywiste, że fizyka jest nie tylko jest prosta ale i jest ciekawa. Wtenczas zostają najlepszymi uczniami w klasie, a inni nauczyciele zaczynają bacznie się im przyglądać: „ktoś kto jest dobry z fizyki i matematyki może i jest dobry z …(tu wstaw dowolny przedmiot)”. Warto więc umieć fizykę i matematykę.
.

Przedmioty: Fizyka · Matematyka · - Gimnazjum
Matematyka · Mechanika · - Szkoła Wyższa
Fizyka i astronomia · Matematyka · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    1. Sebastian Rokosz - wytłumaczenie bieżącego materiału z fizyki oraz rozszeżenie wiedzy ucznia o wiadomości z astronomi, procesów po Wielkim Wybuchu (teoria inflacji) proces powstawania gwiazd pierwszej i następnych generacji. Powstawanie układu Słonecznego i "cudowne" okoliczności powstawania warunków umożliwiajacych życie (porównanie Ziemia,Wenus, Mars).
    Omówienie szczegółowo Zasad Dynamiki Newtona oraz połączenie zdarzeń nauczanych w różnych działach fizyki w jeden związek przyczynowo skutkowy, itp.
    -Powtórka materiału do matury z Matematyki.
    2. Monika Biniek
    - Przygotowanie do matury z fizyki.
    3. Wiktoria Siedlecka
    - "Przerabianie" na bieżąco materiału z fizyki, uświadamiając wpływ tych zjawiskna nasze codzienne życie.
    - Cwiczenia z bieżącego materiału z matematyki.
    4. Iwona Antonowiicz
    - rozwiązywanie zadań z matematyki.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Najbardziej lubię ten moment gdy pod koniec seri zajęć pytam się mojego ucznia:
    " - powiedz mi tak szczerze, co myślałeś o mnie gdy na początku naszej znajomości mówiłem ci, że pała nie ma u Ciebie szans i jesteś skazany na piątkę."
    I wtedy na twarzy pojawia się rumieniec wstydu. Część moich uczni uważała mnie wtedy za szaleńca, ale większość miała o mnie jeszcze gorsze zdanie.
    Uwielbiam to.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Fizyka nie jest sumą wiadomości w poszczególnych działów. W fizyce wszystkie zjawiska są połaczone i od siebie zależne. Po zrozumieniu zjawisk w poszczególnych działach, trzeba na wszystko spojrzeć przekrojowo i całościowo. W szkole niestety tego nie uczą.

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    Człowiek ten powinienzdać sobie sprawę że będą kłopoty. Matka chciała żeby chłopak doszedł do matury z matematyki. Marzeniem chłopca też było skończyć tylko szkołę i nie zawracać sobie głowy maturą. I co? Zamiast chłopak po szkole średniej iść gdzieś do pracy, zdał b.dobrze maturę i poszedł na studia. mama dalej miała go "na głowie" i musiała na niego "łożyć". Dziś ten mój uczeń jest kapitanem statku. Ot kłopot, a kto winien, oczywiście ja!

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Wpierw szczegółowe zapoznanie sie ze zjawiskami a potem pokazywanie korelacji miedzy nimi, zadając "proste pytania". Np. Dlaczego jak rozpylamy cgorącą wodę z rozpylacza, kropelki cieczy do ciała docierają zimne i chłodzą ciało i jaki to ma związek z okresem "życia" gwiazd.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Przychodzę do domu ucznia i słyszę: Proszę pana, ja bym chciała zdawać maturę z fizyki. A jakie masz stopnie, jak ci idzie nauka fizyki? Słyszę że tak na trzy, ale uczennica chce zdawać na akademię Medyczną, gdzie konkurencja jest bardzo silna. Niby wszystko w pożadku gdyby nie data. Jest koniec marca. Ręce mi opadły i pomyślałem, że dziewczyna nie ma szans. Ale ja nie jestem Bogiem abym wiedział co będzie. Uprzedziłem tylko że będziemy musieli mocno posiedzieć. To było dla mnie wyzwanie. I posiedzieliśmy. Rezultat, na medycyne się nie dostała, ale studiowała fizykę otrzymując przez wszystkie lata stypendium naukowe, a teraz jest cenionym badaczem w biurze badawczym w wytwórni sprzętu medycznego w Eeuropie północnej. Od tego czasu do KAŻDEGO ucznia podchodzę jak do uśpionego geniusza i ... często okazuje sie on bardzo uzdolniony.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Klienci na ogół tego nie wiedzą że kupując moją usługę nauczania ich dziecka, dostają przy okazji, gratis. kogoś kto wysłucha kłopotów tego dziecka (często rodzice nie mają czasu) i czasem zadam pytanie zmuszające młodego człowieka do myślenia. Rodzice też nie wiedzą że zyskuja gratis przyjaciela dozgonnego dla swojego dziecka, a i często też przyjaciela dla całego ich domu.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    Dlaczego tak mi zależy na tym aby jak najwiecej młodych ludzi "czuło" fizykę?
    Uważam że wszystko co nas otacza to fizyka. Rozumiejąc fizykę i jej zjawiska, lepiej rozumiemy Świat. Dobrze rozumiejąc Świat, lepiej sie przystosowujemy do tego Świata. Zwieksza to szansę na przeżycie człowieka , jako gatunku. Zwiększa to szansę na uratowanie życia zrodzonego na Ziemi

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    Pytanie:
    Co jest żródłem światła widzialnego?
    Odpowiedź:
    W większości pierwiastków jest do powrót elektronów na orbitę drugą, po wcześniejszym "wybiciu" ich na wyższe orbity.