Piotr K

Piotr K

  • Przedmioty: Fizyka , Matematyka - Gimnazjum
    Matematyka - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 5 lat
  • Wykszałcenie: Średnie (matura), Uniwersytet Warszawski
  • Zajęcia prowadzę: Gliwice Śródmieście, Pracuję u siebie na miejscu
  • Wynagrodzenie: od 39 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe

Po kilku latach nieregularnego dawania lekcji matematyki krewnym, znajomym, znajomym krewnych oraz krewnym znajomych, widząc ich dobre rezultaty objawiające się wyraźną poprawą ocen moich podopiecznych, postanowiłem zacząć udzielać korepetycji zarobkowo.
Aktualnie jestem studentem fizyki.

Przedmioty: Fizyka · Matematyka · - Gimnazjum
Matematyka · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Dawania lekcji matematyki krewnym, znajomym, znajomym krewnych oraz krewnym znajomych, a niekiedy również udzielanie korepetycji z fizyki. (Obecnie postanowiłem zacząć udzielać korepetycji zarobkowo.)

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Satysfakcję, gdy widzę, że praca wkładana w zajęcia zarówno przez mnie, jak i przez moich podopiecznych, powoli zaczyna przynosić dobre rezultaty. Uczniowie otrzymując kolejne zadania kojarzą metody stosowane wcześniej, coraz samodzielniej dochodzą do rozwiązania, aż wreszcie zaczynają przynosić ze szkoły coraz lepsze oceny z kartkówek i sprawdzianów.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Jeżeli ktoś szuka "osoby o moich umiejętnościach", to najprostszą, najlogiczniejszą i najbardziej oczywistą radą jaką mogę udzielić jest oczywiście zgłoszenie się do mnie. (To pytanie nie wydaje mi się szczególnie sensowne.)

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    Korepetytor to osoba udzielająca lekcji pozaszkolnych. W ich trakcie zazwyczaj powtarza się materiał przerobiony w szkole, z którego zrozumieniem i przyswojeniem uczeń ma problemy. Mogą jednak także mieć na celu pogłębienie wiedzy, przygotowanie do kolejnego etapu edukacji, bądź też do egzaminu poprawkowego.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    Czy korepetytor sam dobrze zna dziedzinę, której nauczaniem się zajmuje?
    Czy korepetytor rozumie co dla uczniów najczęściej stanowi przeszkodę w zrozumieniu nauczanego materiału?
    Czy korepetytor potrafi sprawić, by uczniowie zrozumieli problematyczny materiał?
    Czy korepetytor ma dość cierpliwości, by aż do skutku pracować z uczniem mającym problemy ze zrozumieniem materiału?

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    Czy chce tylko przygotować się do jednej kartkówki bądź sprawdzianu, czy też ma zamiar gruntownie pogłębić swoją wiedzę?
    Czy on (jeżeli sam ma zamiar pobierać korepetycje) lub jego dziecko (jeżeli na dodatkowe lekcje chce wysłać swojego syna / córkę) ma dość determinacji, by rzeczywiście uczyć się podczas zajęć, nie zaś jedynie przesiedzieć je wpatrując się w kartkę i myślami błądząc zupełnie gdzieś indziej?
    Czy wybrał odpowiedniego korepetytora - profesjonalnego, cierpliwego i z zacięciem dydaktycznym?

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Podczas zajęć, prócz standardowego przerabiania zadań, skupiam się na przedstawianiu najważniejszych wzorów w formie geometrycznej, tak by abstrakcyjne równania stawały się dla uczniów zrozumiałe i intuicyjne. Oraz ich częstym przypominaniu, dla utrwalenia w pamięci. (Nie jestem ekspertem w dziedzinie kognitywistyki, ale bazując na obserwacjach sądzą, że właśnie niezrozumienie i brak utrwalenia są głównymi przyczynami problemów z nauką matematyki.)

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Najczęściej zadawane pytania podzieliłbym na dwie kategorie.
    Po pierwsze są to oczywiście pytania typowo techniczne: Ile kosztuje godzina zajęć i czy będzie to godzina lekcyjna, czy też zegarowa? W jaki dzień i w jakich godzinach możemy się spotkać / spotykać? Gdzie będą prowadzone zajęcia. Odpowiadam, że koszt pojedynczych zajęć to 45 zł za godzinę zegarową, ale przy umówieniu się na regularne spotkania przewiduję 39 zł, a przy długim czasie współpracy i ta cena jest negocjowalna, że w kwestii terminów jestem elastyczny i zazwyczaj dostosowuję się do klienta, oraz, że zajęcia prowadzę w swoim mieszkaniu.
    Po drugie są to pytania, czy będzie się dało nadrobić duże zaległości, czy poradzę sobie z przypadkiem beznadziejnym, czy da się coś zrobić, skoro sprawdzian ma być w ..., a delikwent "nic z tego nie umie"? Zwykle na tego rodzaju pytania odpowiadam "tak", zaznaczając, iż oczywiście będzie wymagało to odpowiedniego wkładu pracy ze strony ucznia.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Skontaktowała się ze mną koleżanka studiująca na Wydziale Biologii lekko przerażona nieubłaganie zbliżającym się egzaminem z matematyki dla biologów, do którego zupełnie nie była przygotowana. Było to, jeżeli mnie pamięć nie myli, w piątek, zaś egzamin miał odbyć się w poniedziałek, więc czasu na nadrobienie semestru zaległości było naprawdę niewiele. Umówiliśmy się w weekend i siedząc w domu od rana do wieczora tłumaczyłem jej jak się różniczkuje, co to jest całka, jak można interpretować ją geometrycznie, jak scałkować prostą funkcję i jak z tego otrzymać wartość pola pod żądanym fragmentem wykresu funkcji.
    Skończyliśmy wykończeni, ale dziewczyna okazała się naprawdę zdolną uczennicą - po tym jednym weekendzie zdała na 3+.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Korepetytor to człowiek prywatnie udzielający lekcji zazwyczaj przerabiając z uczniem materiał szkolny sprawiający mu [uczniowi; w żadnym razie nie korepetytorowi] problem.
    Tego rodzaju praca wymaga nie tylko znajomości przedmiotu udzielanych korepetycji, ale również dobrego kontaktu z ludźmi, cierpliwości oraz umiejętności prostego formułowania skomplikowanych zagadnień. Wymaga też każdorazowego przygotowania się do zajęć z konkretnym podopiecznym, biorąc pod uwagę jego specyficzne trudności, zdolności i to jakie metody nauczania najbardziej pasują do niego.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Po kilku latach nieregularnego dawania lekcji matematyki krewnym, znajomym, znajomym krewnych oraz krewnym znajomych, widząc ich dobre rezultaty objawiające się wyraźną poprawą ocen moich podopiecznych, postanowiłem zacząć udzielać korepetycji zarobkowo.

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    Skontaktowała się ze mną koleżanka studiująca na Wydziale Biologii lekko przerażona nieubłaganie zbliżającym się egzaminem z matematyki dla biologów, do którego zupełnie nie była przygotowana. Było to, jeżeli mnie pamięć nie myli, w piątek, zaś egzamin miał odbyć się w poniedziałek, więc czasu na nadrobienie semestru zaległości było naprawdę niewiele. Umówiliśmy się w weekend i siedząc w domu od rana do wieczora tłumaczyłem jej jak się różniczkuje, co to jest całka, jak można interpretować ją geometrycznie, jak scałkować prostą funkcję i jak z tego otrzymać wartość pola pod żądanym fragmentem wykresu funkcji.
    Skończyliśmy wykończeni, ale dziewczyna okazała się naprawdę zdolną uczennicą - po tym jednym weekendzie zdała na 3+. Byłem bardzo zadowolony, że udało mi się przygotować ją do egzaminu w tak krótkim czasie.

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Jestem studentem fizyki, a co za tym idzie na co dzień mam doczynienia z przedmiotami, których nauczam. Zajmuję się wzorami opisującymi otaczającą rzeczywistość i stosuję aparat matematyczny, by używać ich do rozwiązywania konkretnych zagadnień. W dodatku sam się uczę, rozumiem więc z jakimi trudnościami spotykają się uczniowie, co ma zasadnicze znaczenie dla umiejętności skutecznego przekazywania im wiedzy.

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    Koszt pojedynczych zajęć to 45 zł/h. Jednak przy umówieniu się na regularne spotkania przewiduję 39 zł za godzinę zegarową. A przy długim czasie współpracy i ta cena jest negocjowalna.

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    Po pierwsze - dobrze poznać dziedzinę, której nauczaniem owa osoba ma zamiar się zająć. Po drugie - przykładać dużą wagę do zrozumienia co dla uczniów stanowi przeszkodę w przyswojeniu problematycznego materiału. Po trzecie - znaleźć metody na przedstawianie omawianych zagadnień w sposób prosty, tak by nauka owocowała zrozumieniem, a nie zmieniła się we wkuwania schematów rozwiązywania kolejnych typów zadań.
    I wreszcie po czwarte - zastanowić się, czy ma się na to wszystko wystarczająco dużo cierpliwości.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Podczas zajęć, prócz standardowego przerabiania zadań, skupiam się na przedstawianiu najważniejszych wzorów w formie geometrycznej, dzięki czemu abstrakcyjne równania stają się dla uczniów bardziej zrozumiałe i intuicyjne.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    W pracy nauczyciela (czy to szkolnego, czy prywatnego), prócz dobrej znajomości swojej dziedziny i umiejętności zrozumiałego przedstawiania skomplikowanych kwestii, istotna jest też zdolność do zainteresowania uczniów zajęciami. Nie ma co się oszukiwać - osoby biorące korepetycje to zwykle młodzi ludzie mający problemy z danym przedmiotem, którzy uczą się go z powodu obowiązku szkolnego, nie zaś z wewnętrznej potrzeby. Jeżeli przez kilka lat ich kontakt z matematyką czy fizyką ograniczał się do nudnych (z ich punktu widzenia) lekcji, których nie rozumieli, siłą rzeczy się do nich uprzedzeni.
    Dlatego chciałbym możliwie jak najskuteczniej rozbudzać w uczniach ciekawość, zainteresowanie i entuzjazm wobec przedmiotów, których nauczam. Tak by nasze zajęcia nie były jedynie przykrą koniecznością, ale sprawiały obu stronom przyjemność i satysfakcję.