Katarzyna W

Katarzyna W

  • Przedmioty: Język angielski , Język polski - Szkoła Podstawowa
    Język angielski , Język polski - Gimnazjum
    Język angielski , Język polski - Szkoła Wyższa
  • Doświadczenie: Ponad 5 lat
  • Wykszałcenie: Wyższe, UJ ()
  • Zajęcia prowadzę: Skawina , Pracuję u siebie na miejscu
  • Wynagrodzenie: od 30 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji

Jestem absolwentką filologii polskiej UJ.Posiadam stopień magistra. Od czterech lat udzielam korepetycji z j.polskiego i angielskiego uczniom szkół podstawowych i gimnazjów. Zajmuję się również przygotowywaniem licealistów do matury. Mieszkam i pracuję w Krakowie.

Przedmioty: Język angielski · Język polski · - Szkoła Podstawowa
Język angielski · Język polski · - Gimnazjum
Język angielski · Język polski · - Szkoła Wyższa

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Przygotowanie trójki maturzystów do matury 2013 z j.polskiego (w tym dwoje na poz.rozsz.)
    Edukacja ucznia z dysleksją liceum w kl.I-III j.angielski.
    Praca z uczniem z Zespołem Aspergera-odrbianie lekcji, korepetycje z j.polskiego i j.angielskiego 5 dni w tygodniu.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Wyzwania:) Możliwość obserwowania,jak ktoś otwiera w sobie kolejne furtki i pokonuje swoje słabości. Bardzo dużo satysfakcji dają widzialne efekty pracy. Poza tym równie przyjemnie jest widzieć,jak komuś spada kamień z serca i widmo poprawki oddala się,ustępując miejsca radości z nadchodzących wakacji:)

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Czekam na kontakt:)Warto rozglądać się wśród absolwentów podobnych kierunków,z tym zastrzeżeniem, żeby byli to pasjonaci. Niestety, kierunki nauczycielskie kończy wiele osób niechętnie nastawionych do pracy.

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    Warto wiedzieć,że osoby z wykształceniem pedagogicznym, po studiach nauczycielskich posiadają naprawdę dużą wiedzę na temat metod pracy z uczniami. I to zarówno zdolnymi, jak mało zdolnymi, bądź z trudnościami. Oraz,że taka osoba, jeśli naprawdę tego chce, potrafi pomóc prawie zawsze. Należy jednak kontrolować pracę nauczyciela. Osobiście chciałabym mieć pewność,że osoba,której powierzam edukację swojego dziecka, będzie nie tylko źródłem wiedzy,ale także wzorem postawy i autorytetem.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Mam doświadczenie w pracy z wieloma osobami. Zdarzyło mi się pomagać zarówno studentom pierwszego roku,jak i uczniom szkoły podstawowej. Pracowałam z bardzo zdolnymi uczniami o dużych możliwościach,a także z osobami ze specyficznymi trudnościami w nauce. Sądzę,że mam odpowiednie nastawienie do poszczególnych uczniów.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Najczęściej zadawane pytanie brzmi : "Dlaczego chciała pani zostać nauczycielem? Przecież to żadne pieniądze i marna kariera." I odpowiadam,że to raczej zawód wybrał mnie:) Odkąd pamiętam,pomagałam w lekcjach,najpierw kolegom, potem dalszym znajomym. I okazało się, że naprawdę dobrze się w tym czuję. Lubię swoich uczniów i swoją pracę.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Podczas zajęć prowadzonych w szkole podchodzi do mnie chłopiec,kl.V, wielkie brązowe oczy i orzeczenie o ADHD. Staje przy biurku i melduje,że nie ma zadania.
    Ja: Zapisujemy brak zadania do dziennika...
    Chłopiec: Ale to będzie mój trzeci! I jedynka!
    Ja: Jeżeli powiesz mi szczerze,dlaczego nie napisałeś zadania, nie wpiszemy braku...
    Chłopiec (konspiracyjnym szeptem): OD WCZORAJ MAMY STAŁE ŁĄCZE... :)

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    To ważne,aby rodzice/opiekunowie nie wysyłali dziecku sygnałów, informujących o opłatach za korepetycje. Często w uczniach tkwi nastawienie "ta osoba ma już zapłacone,więc niech teraz stanie na głowie żeby mnie nauczyć". To bardzo demotywuje i odbiera chęć do samodzielnej pracy. Dziecko nie powinno widzieć rodziców płacących za korepetycje,ani być wmieszane w finansowy aspekt.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Obecnie nie pracuję w szkole. Brakowało mi kontaktu z uczniami, a chętni i tak zgłaszali się z prośbą o pomoc "po znajomości". W związku z tym pomyślałam,że warto zająć się korepetycjami na szerszą skalę;)

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    12-letni chłopiec z depresją. Ciągła nieobecność rodziców w domu+ niepowodzenia w szkole doprowadziły u chłopca do totalnej niechęci. Kiedy z ust 12-letniego dziecka padają słowa,że "nic nie ma sensu,nie będę się uczył,bo po co. Mama i tata i tak tego nie zauważą,że siedzę drugi rok w tej samej klasie" itp,nie jest wesoło... Ogrom pracy włożyliśmy nie w opanowanie materiału,ale w odbudowanie motywacji i chęci do życia,nie tylko do nauki. Największą radością dla mnie nie była wcale przyniesiona piątka ze sprawdzianu, lecz pierwszy uśmiech. Chłopiec odzyskał wolę walki.

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    Najbardziej interesują mnie nowe metody nauczania (tzw. "szybkie czytanie", treningi pamięci itp.)
    a także wszelkie nowinki z neurologii, zasad funkcjonowania mózgu,pamięci, ośrodkowego układu nerwowego. Dobrze wiedzieć,że 30 min.to maksymalny czas,w jakim jesteśmy zdolni do pełnej koncentracji i nie należy wymagać więcej,nawet od dorosłego:) Najlepiej zastosować kilkuminutowe odprężenie,a następnie powrócić do tematu:)

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Indywidualne podejście do każdej osoby. Na początku poznaję sytuację ucznia i na podstawie jego konkretnych potrzeb, wyzwań jakie stoją przed nim w najbliższej przyszłości, opracowuję konkretny program, który później realizujemy wspólnie podczas spotkań. Program/zarys przedstawiam rodzicom/opiekunom i proszę o opinię,zatwierdzenie.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    Interesują mnie sposoby walki z trudnościami w nauce mówienia. Po dysleksji i jąkaniu to kolejny punkt na mapie moich zainteresowań. Planuję wkrótce rozpocząć studia logopedyczne,by jeszcze pełniej móc pomagać.