Dorota W

Dorota W

  • Przedmioty: Język rosyjski - Szkoła Wyższa
    Język rosyjski - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 10 lat
  • Wykszałcenie: Wyższe, Uniwersytet Łódzki
  • Zajęcia prowadzę: Łódź Bałuty, Pracuję u siebie na miejscu · Pracuję zdalnie (internet/telefon)
  • Wynagrodzenie: od 50 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji
  • Zdjęcie profilowe Zdjęcie profilowe
  • Posiada własną stronę internetową Posiada własną stronę internetową

Doświadczona lektorka języka rosyjskiego łódzkich i warszawskich szkół wyższych i językowych, a także warszawskiej WSC, egzaminator międzynarodowych egzaminów TELC (na poziomach od A1 do B2), egzaminator maturalny, autorka platformy e-learningowej dla SAN oraz testów sprawdzających kompetencje językowe pracowników (projekt da TestCV). Specjalizuję się w nauczaniu dorosłych, w tym kursach firmowych, lekcjach indywidualnych - język rosyjski ogólny od podstaw, średnio zaawansowany i zaawansowany oraz biznesowy na wszystkich poziomach, od początkującego do zaawansowanego (A1-C1). Przygotowanie do egzaminów TELC (A1-B2), TRKI, Porogovyj i Postporogovyj, język rosyjski w biznesie (B1, B2, C1), maturalnych (matura podstawowa i rozszerzona), doktoranckich oraz STANAG 6001 poziom 1 i 2. Kilkunastoletnie doświadczenie w nauczaniu dorosłych, ponad 3000 godzin zajęć przeprowadzonych w firmach oraz w projektach unijnych, lekcje indywidualne dla dorosłych. Moja dewiza: "Uczyć efektywnie, ciekawie, nie nudzić siebie i innych".

Przedmioty: Język rosyjski · - Szkoła Wyższa
Język rosyjski · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Przygotowanie bazy testów kwalifikacyjnych z języka rosyjskiego (500 pytań) na poziomie od A1 do C1 na zlecenie firmy bs4 dla pracodawców testujących kandydatów na pracowników. Projekt z funduszy europejskich TestCV.

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Gdy moi uczniowie ze zdziwieniem zauważają, że po trzech latach nauki płynnie mówią po rosyjsku, gdy zdają egzaminy na poziomie wyższym niż się spodziewali, gdy poznawszy język zaczynają się fascynować kulturą Rosji.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Jeśli szukasz dobrego korepetytora, sprawdź jego kompetencje i kwalifikacje do nauczania języka obcego, gdyż nie każda osoba dobrze władająca językiem obcym potrafi skutecznie nauczyć. Niezbędna jest znajomość nowoczesnych metod nauczania, zaangażowanie w proces nauczania, odpowiedzialność za ucznia i umiejętność zmotywowania go do nauki, a także doświadczenie w nauczaniu.

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    Jakie kwalifikacje powinien posiadać lektor języka obcego, żeby skutecznie nauczyć mnie języka obcego. Jak ocenić, czy konkretna osoba jest w stanie spełnić moje wymagania co do nauczania języka obcego.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    Jakie ma Pan/Pani wykształcenie, jakie jest Pana/Pani doświadczenie zawodowe w zakresie nauczania języka obcego? Czy kwalifikacje do przygotowania do egzaminów poparte są odpowiednimi certyfikatami uprawniającymi do egzaminowania w danym języku? Ile godzin języka obcego przeprowadził Pan/Pani in company?

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    W jakim celu zamierza uczyć się języka obcego, gdyż określenie celów w momencie podjęcia nauki jest niezbędne, by lektor czy nauczyciel określił program nauczania i dostosował metodę do potrzeb klienta. Chodzi więc o to, czy klient chce się uczyć języka obcego jako języka turystyki, czy chce go w przyszłości wykorzystać w pracy, a więc myśli docelowo o specjalizacji biznesowej, czy też musi zdać egzamin certyfikacyjny, gdyż pracodawca tego wymaga. Poza tym stawianie sobie celów, motywująco wpływa na proces nauki.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Profesjonalnym i odpowiedzialnym podejściem, zaangażowaniem w proces nauczania, dużą skutecznością, wysokim poziomem osiąganych wyników. Dużym doświadczeniem w prowadzeniu kursów ogólnych, przygotowujących do egzaminów i biznesowych.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Ile czasu potrzeba, by opanować cyrylicę? Odpowiedź: 6 tygodni. Jak szybko można się nauczyć rosyjskiego. Odp. Przy zaangażowaniu ucznia na poziomie ogólnym B1 w trybie indywidualnym 30 m-cy w trybie 2 razy w tygodniu 1 godz.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    W pewnej firmie prowadziłam kurs języka rosyjskiego od podstaw, nauka była intensywna, czas krótki, wymagania stawiane przez pracodawców wysokie. W jednej z grup trzyosobowych trzy osoby miały problemy, które zwykle niekorzystnie wpływają na uczenie się języka obcego - w pierwszym przypadku była to dyslekcja i dysortografia, w drugim - wada wymowy, a t trzecim - całkowity brak słuchu muzycznego. Byłam załamana. Nie sądziłam, że w tej grupie uda mi się uzyskać cel, jaki postawił pracodawca. A jednak po dwóch latach nauki dzięki zaangażowaniu wszystkie te osoby zdały egzamin na poziomie A2 z zadowalającymi wynikami.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Jest to trudna praca, wymagająca indywidualnego podejścia do ucznia, dostosowania programu do jego celów życiowych. Lektor, który nie jest nastawiony na ucznia nie osiąga dobrych wyników. Duże zaangażowanie w proces nauczania skutkuje często wypaleniem zawodowym i rutyną.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Zawsze lubiłam języki obce, w liceum brałam udział w olimpiadach języka rosyjskiego, a moja nauczycielka rosyjskiego pomogła mi podjąć decyzję co do tego, którą filologię wybrać.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    Duża skuteczność nauczania, tj. umiejętność zaangażowania ucznia w proces nauki, tak by w maksymalnie krótkim czasie osiągnął jak najlepsze efekty. Duże doświadczenie w nauczaniu dorosłych, nieustanne poszukiwanie nowych metod nauczania.