Artur Pruszyński

Artur P

  • Przedmioty: Język polski - Szkoła Podstawowa
    Język polski - Gimnazjum
    Język polski - Szkoła Wyższa
    Język polski - Liceum
  • Doświadczenie: Ponad 10 lat
  • Wykszałcenie: Wyższe, Uniwersytet Gdański
  • Zajęcia prowadzę: Borkowo , Pracuję u siebie na miejscu · Mogę dojechać w odległości 20 km
  • Wynagrodzenie: od 60 zł za godzinę
  • Potwierdzony adres kontaktowy email Potwierdzony adres kontaktowy email
  • Informacje o wykształceniu Informacje o wykształceniu
  • Potwierdzony numer telefonu Potwierdzony numer telefonu
  • Odpowiedzi na pytania Odpowiedzi na pytania
  • Sprecyzowany przedmiot korepetycji Sprecyzowany przedmiot korepetycji

Dysponuję dużym doświadczeniem nauczycielskim - pracowałem na każdym etapie nauczania, od szkoły podstawowej i gimnazjum, poprzez szkołę średnią aż do uczelni wyższej (polonistyka), gdzie uczyłem przyszłych nauczycieli. Współtworzyłem dwa podręczniki szkolne. Mam doktorat w zakresie literaturoznawstwa. Chętnie podejmę się przygotowania do matury, której wymagania w tym roku podniesiono (zwłaszcza na egzaminie ustnym).

Przedmioty: Język polski · - Szkoła Podstawowa
Język polski · - Gimnazjum
Język polski · - Szkoła Wyższa
Język polski · - Liceum

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    Sprawdzenie i pomoc w redagowaniu - pod względem poprawnościowym - pracy licencjackiej. Kontrola przygotowania i kompetencji ucznia klasy maturalnej przygotowującego się do egzaminu z języka polskiego na poziomie rozszerzonym (m. in. pomoc w redagowaniu wybranych zagadnień).

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Możliwość pomagania innym ludziom, podzielenia się własnymi - bogatymi - doświadczeniami. Praca polegająca na indywidualnym kontakcie z drugim człowiekiem daje więcej satysfakcji niż powierzchowne relacje instytucjonalne, które zazwyczaj przebiegają schematycznie, według uogólniających procedur. A przecież każdy człowiek to osobny wszechświat...

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Ktoś, kto szuka pomocy w nauce, powinien wybrać nauczyciela, który dysponuje szerokim doświadczeniem zawodowym (np. uczył w szkołach o zróżnicowanym profilu, bywał egzaminatorem, prowadził korepetycje itp.). Poza kompetencjami ściśle zawodowymi, nauczyciel powinien umieć porozumiewać się z ludźmi rozmaitego pokroju, tak, aby komunikacja z uczniem opierała się nie tylko na przekazie treści, ale była nacechowana empatią.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    Należy zapytać o kompetencje zawodowe, zdobyte tytuły i okres pracy w zawodzie nauczyciela. Nie bez znaczenia są też kontakty nauczyciela z instytucjami takimi jak wyższe uczelnie, w których uczeń klasy maturalnej zamierza kontynuować naukę (warto, aby nauczyciel znał oczekiwania tych placówek wobec kandydatów na studentów).

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Przede wszystkim mogę pochwalić się przebyciem każdego etapu kształcenia polonistycznego: pracowałem w szkole podstawowej, gimnazjum, średniej oraz na stanowisku adiunkta w uczelni wyższej (uczyłem przyszłych nauczycieli-polonistów). W związku z tym zgromadziłem obszerne doświadczenie i mam rozeznanie, czego można i należy oczekiwać od ucznia na każdym z tych poziomów. Oprócz tego wkładam wiele wysiłku w to, aby każdego ucznia potraktować indywidualnie, dostosowując doń metody pracy.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    Klienci pytają o moje umiejętności, doświadczenie zawodowe (w tym dyplomy i tytuły), zasady prowadzenia zajęć i oczywiście wycenę mojej oferty. Odpowiadam zawsze zgodnie z prawdą - uważam, że udzielenie jasnej i ścisłej informacji to obowiązek każdego, kto podejmuje się udzielać płatnych korepetycji.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Dość dawno temu, jeszcze w czasach ośmioletniej szkoły podstawowej, napisaliśmy z kolegami repetytorium z języka polskiego, które umożliwiało powtórzenie materiału na egzamin do szkoły średniej (odbywały się wtedy takie egzaminy...). Książka nosiła tytuł "Kalendarz ósmoklasisty". Matka jednego z moich uczniów poprosiła mnie o autograf... Połechtało to moją dumę, ale - aby nie wbić się w pychę - poprosiłem również kolegów-współautorów o ich podpisy.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Panuje powszechne przekonanie, że język polski zna każdy, bo przecież się nim posługuje. To, niestety, jedynie pół prawdy - widać to często na forach internetowych, gdzie nie wszyscy dyskutanci potrafią ubrać w słowa nurtujące ich problemy... Byłbym zadowolony, gdyby większość użytkowników polszczyzny zdawała sobie sprawę z różnic istniejących pomiędzy różnymi stylami wypowiedzi - głównie pomiędzy językiem mówionym a pisanym. To jedna z podstawowych kwestii, którą zajmujemy się my - poloniści.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Ponieważ zgromadziłem duże doświadczenie w dziedzinie nauczania języka polskiego, zarówno w wymiarze językowym, jak i literackim, szkoda mi było ograniczyć się jednie do nauczania instytucjonalnego. Chciałem, aby moje umiejętności, przemyślenia oraz pomysły dotarły do tych, którzy zapragnęliby poszerzyć swoją wiedzę i rozwinąć zdolności. Postanowiłem więc zająć się tym w sposób uporządkowany, zakładając własną działalność edukacyjną.